رونمایی تسلا از سفال‌ های خورشیدی و پاور وال 2

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تسلا از سفال‌های خورشیدی و نسل دوم Powerwall خود رونمایی کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و رئیس هیئت مدیره‌ی سولارسیتی، روز جمعه، طی رویدادی که در استودیو‌ی فیلم‌سازی یونیورسال در لس‌آنجلس برگزار شد، از سفال‌های بام خورشیدی، پک باتری Powerwall 2 و Powerpack 2 برای استفاده‌های سازمانی و کسب‌وکار رونمایی کرد.

تسلا طی چند هفته‌ی اخیر، در حال تست نوعی از پنل‌های سقفی بوده است که در داخل آن‌ها سلول‌های فتوولتائیک کارگذاری شده است. تسلا احتمالا این رویداد را برای توضیح دلایل تصاحب کمپانی سولار سیتی برگزار کرده بود. ماسک در رویداد یاد شده عنوان کرد که چنانچه روند ادغام این دو شرکت موفقیت‌آمیز نباشد، عرضه‌ی سفال‌های خورشیدی جدید، دشوار خواهد بود.

سفال‌های خورشیدی تسلا

در جریان این رویداد ماسک به صورت دقیق قیمت پنل‌های خورشیدی یاد شده را اعلام نکرد و صرفا به ذکر این موضوع بسنده کرد که "قیمت تمام شده‌ی سفال‌های خورشیدی به انضمام هزینه‌ی نصب، کمتر از قیمت سفال معمولی و هزینه‌ی الکتریسیته است". از این رو نمی‌توان در خصوص هزینه‌ی دقیق آن‌ها، اظهار نظری کرد. کمپانی تسلا قصد دارد تا به جای همکاری با شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی ساخت خانه، سفال‌های خود را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان بفروشد.

تسلا پیش از آغاز مراسم، سفال‌های غیرفعال خود را بر روی بام خانه‌ها در لوکیشن مجموعه‌ی "Desperate Housewives" نصب کرده بود. در حالی که حاضران در انتظار آمدن ماسک بر روی صحنه بودند، هیچ‌کس متوجه این سفال‌ها نشده بود، چرا که ظاهر آن‌ها بسیار شبیه به نمونه‌های عادی است و این دقیقا هدف تسلا و سولارسیتی از ساخت سفال‌های خورشیدی است.

سفال‌های خورشیدی تسلا

در حقیقت ماسک خانه‌ای را با طراحی سبک توسکانی به نمایش گذاشت که در بام گاراژ آن از سفال‌های شیشه‌ای تسلا استفاده شده بود، با این وجود به نظر می‌رسد که حاضران متوجه خورشیدی بودن سفال‌های یاد شده، نشده‌اند. باقی بخش‌های بام این خانه با سفال‌های عادی پوشانده شده بود، تسلا معتقد است که این موضوع مالک خانه را قادر می‌سازد تنها بخش‌های مورد نیاز از بام خانه‌ی خود را به سفال‌های خورشیدی این شرکت مجهز کنند. ماسک در این ارتباط می‌گوید:

مردم به خانه‌های خود علاقه‌مند هستند و ما قصد بهتر کردن خانه‌های آن‌ها را داریم.

 البته این سیستم به یک باتری نیز نیاز دارد تا انرژی الکتریکی را برای اوقاتی ذخیره کند که خورشید غروب کرده است. از این رو تسلا نسخه‌ی جدیدی از پک باتری Powerwall خود را نیز معرفی کرد. ظرفیت نسل جدید این پک نسبت به قبل دو برابر شده و به ۱۴ کیلووات‌ساعت رسیده است و اکنون قادر به تامین انرژی یک خانه با چهار اتاق خواب به مدت ۲۴ ساعت است.

پاور وال 2 تسلا

پاور وال جدید اکنون شامل یک وارون‌ساز داخلی نیز شده است. در نسل گذشته برای داشتن چنین قابلیتی، کاربر مجبور به تهیه‌ی یک دستگاه مجزا بود. وارون‌ساز داخلی پاور وال امکان تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به الکتریسیته است.

به گفته‌ی ماسک، تسلا از تابستان ۲۰۱۷، نصب سفال‌های شیشه‌ای خود را آغاز خواهد کرد وی در ادامه تاکید کرد که طول عمر سفال‌های یاد شده بسیار طولانی خواهد بود. وی در این ارتباط می‌گوید:

ما انتظار داریم که طول عمر سفال‌های خورشیدی جدیدمان، دو تا سه برابر آسفالت باشد. این سفال‌ها به هیچ‌وجه از کار نخواهد افتاد و می‌توان گفت که طول عمر آن نیمه‌ بی‌نهایت است. این سفال‌ها از جنس کوارتز هستند.

تسلا سه‌‌ماهه‌ی بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است. این شرکت برای نخستین بار طی دو سال اخیر به سوددهی رسیده است. تسلا ماه گذشته اعلام کرد که تمام خودروهای تولیدی این شرکت به زودی به سخت‌افزار مورد نیاز برای فعال کردن قابلیت کامل رانندگی خودکار، مجهز خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات