سامسونگ ماژول ۸ گیگابایتی LPDDR4 DRAM را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ با ارائه‌ی نخستین ماژول ۸ گیگابایتی LPDDR4 DRAM موبایل دنیا، رقابت در زمینه‌ی حافظه رم را به مرحله جدیدی وارد می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ در دسامبر سال ۲۰۱۴، یک ماژول ۴ گیگابایتی LPDDR4 DRAM معرفی کرد که بعدها به گوشی‌ها و تبلت‌های امروزی که از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برند، راه یافت. البته برخی از دستگاه‌های بالارده‌ی امروزی مجهز به رم ۶ گیگابایتی هستند. اما سامسونگ امروز با معرفی نخستین ماژول ۸ گیگابایتی LPDDR4 DRAM برای دستگاه‌های موبایل، رقابت در زمینه‌ی حافظه‌ی رم را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد.

پکیج DRAM جدید از چهار تراشه‌ی حافظه‌ی ۱۶ گیگابیتی از نوع LPDDR4‌ بهره می‌برد که براساس فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری طراحی شده‌اند. سرعت این حافظه‌ی رم ۴۲۶۶ مگابیت بر ثانیه است، بنابراین ماژول یاد شده دو برابر سریع‌تر از فناوری DDR4 دستگاه‌های دسکتاپ است. بدین ترتیب با به کارگیری ماژول ۸ گیگابایتی LPDDR4 سامسونگ در تبلت‌های بالارده، این دستگاه‌ها قادر به ارائه‌ی برخی قابلیت‌های موجود در کامپیوترهای بالارده نظیر پخش روان‌تر ویدئوهای 4K و پشتیبانی از ماشین‌های مجازی، خواهند بود. در حالی‌ که ظرفیت ماژول جدید سامسونگ دو برابر ماژول ۴ گیگابایتی و ۲۰ نانومتری این شرکت است، اما میزان مصرف انرژی آن‌ها یکسان است.

لازم به ذکر است که سامسونگ در حال حاضر زمان عرضه‌ی ماژول جدید خود را اعلام نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات