بررسی کیبورد و ماوس بی‌سیم Wireless Desktop 850 مایکروسافت

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله با مشخصات و ویژگی‌های کیبورد و ماوس بی‌سیم Wireless Desktop 850 مایکروسافت بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

اگرچه اغلب از مایکروسافت به عنوان یک کمپانی نرم‌افزار‌ محور یاد می‌شود، اما این شرکت در کنار توسعه‌ی نرم‌افزار، در حوزه‌ی سخت‌افزار نیز فعال است و همه‌ساله دستگاه‌های متعددی را تولید کرده و روانه‌ی بازار می‌کند. یکی از محصولات سخت‌افزاری جدید مایکروسافت، کیبورد و ماوس بی‌سیم Wireless Desktop 850 است، برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های این باندل در ادامه همراه زومیت باشید.

مشخصات فنی

کیبورد

  • ابعاد: ۴۵۶ در ۱۵۸ در ۲۰ میلی‌متر
  • نوع ارتباط: بی‌سیم
  • تعداد کلیدها: ۱۰۴ عدد
  • بیشینه‌ی برد: ۱۰ متر
  • نوع باتری: ۲ عدد باتری آلکالاین AAA
  • نمایشگر وضعیت باتری

ماوس

  • ابعاد: ۱۱۳ در ۵۸ در ۲۰ میلی‌متر
  • نوع ارتباط: بی‌سیم
  • تعداد کلیدها: ۳ عدد
  • بیشینیه‌ی برد: ۱۰ متر
  • نوع باتری: ۱ عدد باتری آلکالاین AA
  • نوع حسگر: اپتیکال
  • رزولوشن: ۱۰۰۰ dpi

طراحی

مایکروسافت در ساخت ماوس و کیبورد این مجموعه سعی کرده است تا زبان طراحی مشترکی را به کار گرفته و با انتخاب پلاستیک براق برای بدنه و پلاستیک مات برای کلیدها، به نوعی ظاهر این دو دستگاه را با هم هماهنگ کند. علیرغم اینکه مایکروسافت برای مجموعه‌ی یاد شده برچسب قیمتی نسبتا پایینی را در نظر گرفته است، اما کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آنها قابل قبول است.

کیبورد این مجموعه ۱۰۴ کلید استاندارد را در بر گرفته است، این کلیدها از جنس پلاستیک مات بوده و سطح آنها مقعر است، این دو مورد باعث می‌شوند تا انگشت‌ها راحت‌تر بر روی کلید‌ها قرار بگیرند و کار با آنها نیز ساده‌تر باشد. ضمن آنکه مات بودن کلیدها باعث می‌شود تا اثر انگشتان دست نیز چندان واضح نباشد.

مایکروسافت در ساخت بدنه‌ی کیبورد از پلاستیک براق استفاده کرده است تا بدین ترتیب ترکیب آن با کلیدهای مات، ظاهری زیبا را به کیبورد ببخشد. البته براق بودن بدنه باعث جذب سریع لکه و اثر انگشت می‌شود و این موضوع از جذابیت محصول می‌کاهد. در بخش پایین کیبورد و در کنار برند مایکروسافت، یک چراغ LED دیده می‌شود که کاربرد آن در نشان دادن وضعیت باتری است، بدین ترتیب که در صورت پایین بودن میزان شارژ باتری، این چراغ به رنگ قرمز درمی‌آید.

ماوس و کی‌برد مایکروسافت

همان طور که در قسمت بالا اشاره شد، در ساخت ماوس مجموعه‌ی Wireless Desktop 850 نیز از ترکیب پلاستیک مات و براق استفاده شده است. البته بخش عمده‌ای از بدنه‌ی ماوس از جنس مات است، این موضوع سبب می‌شود که در استفاده‌ی طولانی مدت، دست کاربر از روی ماوس لیز نخورد و همچنین اثر انگشت کاربر بر روی آن چندان واضح نباشد. نواری از جنس پلاستیک براق اطراف ماوس را در بر گرفته است تا ظاهر هر دو دستگاه در این مجموعه‌، با هم هماهنگ باشند.

مانند تمام ماوس‌های مدرن، این ماوس نیز از وجود یک اسکرول‌ویل بهره می‌برد. این چرخ از جنس پلاستیک منعطف بوده و کیفیت قابل قبولی دارد، علاوه‌بر این حرکت آن نیز به نرمی صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که چرخ یاد شده، به عنوان یک دکمه نیز عمل می‌کند و با فشردن آن، امکان اسکرول کردن صفحات، صرفا با حرکت دادن ماوس و بدون نیاز به چرخاندن اسکرول‌ویل فراهم می‌شود.

در قسمت زیرین ماوس وایرلس دسکتاپ 850، دکمه‌ی روشن / خاموش و محفظه‌ی باتری (‌که درون آن یک باتری قلمی جای می‌گیرد) دیده می‌شود. مایکروسافت جایگاهی را نیز برای گیرنده‌ی این ماوس بر روی درپوش محفظه‌‌ی باتری در نظر گرفته است تا علاوه بر ساده شدن حمل آنها، احتمال گم شدن گیرنده نیز کاهش یابد.

عملکرد

کلیدهای به کار رفته در کیبورد مجموعه‌ی وایرلس دسکتاپ 850 عمق حرکتی مناسبی دارند. فاصله‌ی آنها از هم کافی به نظر می‌رسد. همان طور که در قسمت طراحی نیز اشاره شد، کلیدهای این کیبورد سطحی مقعر دارند، این موضوع سبب جاگیری بهتر انگشتان کاربر بر روی آنها می‌شود. این عوامل باعث می‌شوند تا کیبورد یاد شده تجربه‌ی تایپ قابل قبولی را برای کاربر فراهم کند.

مایکروسافت در این کیبورد، استاندارد رمزگذاری ۱۲۸ بیتی AES را نیز به کار گرفته است، این قابلیت از طریق رمزگذاری کلیدهای فشرده شده، به حفاظت از اطلاعات شخصی شما کمک می‌کند. در قسمت بالای کیبورد کلیدهای میانبری وجود دارد که دسترسی کاربر به ابزارهایی همچون ماشین حساب، کنترل‌های صوت و زوم را ساده‌تر می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که کاربران در خرید ماوس به آن توجه می‌کنند، دقت عملکرد ماوس است. مایکروسافت در ماوس وایرلس دسکتاپ 850 از یک حسگر اپتیکال با دقت DPI ۱۰۰۰ استفاده کرده است، این به مفهوم آن است که حسگر یاد شده قادر است تا در هر اینچ، هزار نقطه را تشخیص دهد. چنین دقتی، باعث می‌شود که نشانگر حرکت نرم و روانی داشته و کاربر کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشد.

ماوس و کی‌برد مایکروسافت

در کنار دقت ماوس بی‌سیم، عواملی مانند وزن، ابعاد و طول عمر باتری نیز مطرح هستند. ابعاد ماوس وایرلس دسکتاپ 850 به گونه‌ای است که دست به خوبی بر روی آن قرار می‌گیرد و وزن مناسب این ماوس نیز باعث راحتی استفاده از آن می‌شود. ایرادی که می‌توان به این ماوس گرفت، کلیک‌پذیری بیش از حد اسکرول‌ویل آن است، این عامل سبب آن می‌شود که در حین اسکرول کردن به صورت ناخودآگاه این کلید را فشار دهید و بنابراین شاهد مختل شدن عملکرد اسکرول باشید.

گفتنی است که انرژی مورد نیاز کیبورد از طریق دو عدد باتری آلکالاین AAA و انرژی مورد نیاز ماوس نیز توسط یک باتری آلکالاین با سایز AA تامین می‌شود. مایکروسافت مدعی است که عمر باتری‌ها در کیبورد و ماوس Wireless Desktop 850 به ترتیب ۱۵ و ۸ ماه است.

جمع‌بندی

مایکروسافت با عرضه‌ی مجموعه‌ی کیبورد و ماوس Wireless Desktop 850 سعی کرده‌ است تا بین قیمت و عملکرد محصول تعادل مناسبی را برقرار کند. این دستگاه‌ها علیرغم آنکه قیمت چندان بالایی ندارند، اما کیفیت ساخت و جنس مواد به کار رفته در آنها قابل قبول است، ضمن آنکه استفاده از این دستگاه‌ها نیز تجربه‌ی خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند.

ماوس و کی‌برد مایکروسافت

این مجموعه‌ برای مصارف خانگی و اداری طراحی شده است و در حالت کلی چنانچه خواستار کیبورد و ماوسی استاندارد و با قیمت معقول هستید، می‌توانید بر روی مجموعه‌ی کیبورد و ماوس بی‌سیم وایرلس دسکتاپ 850 مایکروسافت حساب کنید. 

کاربران وب‌سایت زومیت، می‌توانند کیبورد و ماوس Wireless Desktop 850 مایکروسافت را از فروشگاه اگزو خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات