نسل جدید تویوتا پریوس در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا چند روز پیش از آغاز به کار نمایشگاه خودرو فرانکفورت نسل جدید تویوتا پریوس را که قرار است به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار شود، معرفی کرد. حال این نسخه در نمایشگاه فرانکفورت پیش روی علاقمندان به خودرو قرار گرفته است.
تبلیغات

تویوتا در سال ۱۹۹۷ میلادی تویوتا پریوس را به عنوان اولین خودروی هیبریدی جهان معرفی کرد. این خودرو تا کنون موفقیت زیادی را کسب کرده، بطوریکه سازمان‌های زیست محیطی آمریکا، این خودرو را به عنوان یکی از خودروهای پاک در حال تردد معرفی کرده‌اند.

تویوتا ابتدای هفته‌ی جاری نسل چهارم از تویوتا پریوس را در لاس‌وگاس معرفی کرد. این خودرو در مقایسه با نسل پیشین دچار تحول شگرفی از نظر ظاهری شده است. ترکیب قرار گرفتن چراغ‌هایی که به شکل یک پیکان به سمت ستون‌های اصلی خودرو نشانه رفته با خطوط شدید رو کاپوت جلوی خورده ظاهر خشنی را در مقایسه با نسل پیشین به پریوس ۲۰۱۶ بخشیده است. همچنین باید به چراغ‌های مه‌شکن قرار گرفته در قسمت زیرن سپر جلو نیز اشاره کرد که هماهنگی خاصی را با چراغ‌های اصلی خودرو دارند.

2016 toyota prius rear view wheels turns

در قسمت پشتی نیز باید به این موضوع اشاره کرد که در پریوس جدید خطوط روی سقف خودرو بصورتی به قسمت پشتی انتقال یافته‌اند که دیگر نمی‌توان پریوس را همچون نسل‌های قبل یک هاچ‌بک خواند، بلکه پریوس در نسل جدید به یک سدان فست‌بک تغییر هویت داده است. همانطور که اشاره کردیم خطوط روی بدنه‌ی پریوس ظاهر خشن‌تری را به این خودرو بخشیده است. نکته‌ای که در مورد پریوس و سایر خودروهای هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی تویوتا مشهود است، پیروی از یک سبک طراحی مشابه در این خودروها توسط تویوتا است. این تشابه را می‌توان در قسمت پشت خودرو بیش از پیش مشاهده کرد، بطوریکه چراغ‌های پشت پریوس ۲۰۱۶ بسیار شبیه به میرای، خودروی هیدروژنی تویوتا است.

2016 toyota prius interior from passenger side

در مقایسه با نسل پیشین این خودرو، شاهد تقارن بیشتر داشبورد در نسل جدید این خودرو هستیم. غربیلک فرمان نیز با بهره‌گیری از یک طراحی اسپورت سه شاخه بسیار چشم‌گیرتر از پیش شده است. ضمنا کیفیت ساخت کابین داخلی بسیار نسبت به نسل پیشین بهتر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات