نکسوس های گوگل، آپدیت های امنیتی ماهانه دریافت می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از سامسونگ گوگل نیز دست به کار شده و اعلام کرده که از طریق یک اپلیکیشن مجزا به صورت ماهیانه برای دستگاه‌‌های اندرویدی نکسوس، بروزرسانی امنیتی ارائه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا تولیدکنندگان دیگر نیز به فکر ارائه بسته‌های امنیتی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت برای محصولاتشان باشند.
تبلیغات

پس از آن که با باگ‌های امنیتی چون استیج فرایت نشان دادند که تا چه اندازه می‌توانند تخریب به همراه داشته باشند، تولیدکننده‌های تلفن‌های اندرویدی بیشتر بر روی امنیت دستگاه‌هایشان تمرکز کرده‌اند. سامسونگ اعلام کرده که به صورت ماهیانه بروزرسانی‌های امنیتی برای محصولاتش ارائه خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد آنها در این راه تنها نیستند. گوگل هم متعهد شده که برای دستگاه‌های نکسوس خود پچ‌های امنیتی ماهیانه ارائه کند. این قابلیت از طریق یک اپلیکیشن مجزا که امروز از راه می‌رسد رخ خواهد داد. اگر دارای یک تلفن نکسوس هستید، دیگر نیاز نیست چندین ماه منتظر بمانید تا لابلای بسته‌های بروزرسانی فرمور تلفن‌تان، پچ‌های امنیتی را هم دریافت کنید.

ارائه این بروزرسانی‌های امنیتی برای گوگل بسیار راحت‌تر از سامسونگ است، چرا که مانتن ویویی‌ها توسعه‌دهنده اندروید هستند و دستگاه‌های نکسوس از اندروید خالص بهره می‌برند  و گوگل نیاز ندارد که خود را درگیر ارائه بسته‌های ویژه برای دستگاه‌های مناطق و سرویس‌دهنده‌های مخابراتی مختلف کند.

این یک قدم مهم برای گوگل محسوب می‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی خیلی دیر محصولات خود را بروزرسانی می‌کنند و حتی برخی از آنها هیچ‌گاه تلفن‌هایشان را بروز‌ رسانی نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا این پلتفرم آسیب‌پذیری بیشتری داشته باشد. قابلیت جدید جای هیچ عذر و بهانه‌ای برای آنها باقی نمی‌گذارد، چرا که آنها هم می‌توانند با سفارشی‌سازی بسته‌های بروزرسانی گوگل، به صورت ماهیانه پچ‌های امنیتی را برای تلفن‌ها و تبلت‌های خود ارائه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات