برندگان مسابقه‌ی عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
مطالعه 6 دقیقه
مسابقه‌ی عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی که  هر ساله برگزار می‌شود، میزبان عکاسانی حرفه‌ای و آماتور از جهان است که تصاویر خود را به این رقابت می‌فرستند.
تبلیغات

برندگان امسال مسابقه‌ی عکاسی نشنال جئوگرافی (National Geographic Traveler Photo Contest)، از بین بیش از 17 هزار تصویر ارسالی به این رقابت انتخاب شده‌اند که هر کدام در جای خود دیدنی و قابل توجه بوده‌اند.

عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی

این رقابت در چهار بخش پرتره‌ی سفر، مناظر خارجی، چشم‌انداز مکان‌ها و لحظات خاص برگزار شد. امسال "آنوار فلوریک" (Anuar patjane Floriuk) با تصویر تماشایی و زیر آبی خود، گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده و جایگاه نخست را از آن خود نمود.جایزه‌ی نفر اول امسال، 8 روز سفر همراه با هیئت اعزامی نشنال جئوگرافی به کشور کاستاریکا و بازدید از کانال پاناما برای دو نفر بود.

عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی

فلوریک در مورد عکس ثبت شده‌ی خود می‌گوید:

"هیچ برنامه ریزی قبلی پشت ثبت این تصویر نبود. هنگام ثبت این لحظه، من در نزدیکی سر نهنگ قرار داشتم که ناگهان نهنگ تغییر مسیر داده و به سمت باقی گروه شنا کرد. گروه نیز به سمت نهنگ برگشته بودند که من در یک لحظه و به صورت آنی این صحنه را ثبت و ضبط نمودم. لحظه‌ای خاص که همه چیز دست به دست هم داده بود تا قاب‌بندی و فضای تصویر به بهترین شکل ممکن جاودانه شود."

جایزه‌ی نخست این رقابت به "نجوای نهنگ" تعلق گرفت.

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

در این تصویر، عکاس و سایر گروه در نزدیکی نهنگی گوژپشت و بچه‌اش در حال شنا و تصویر برداری بودند. این تصویر در نزدیکی "Roca Partida" و در سواحل غربی مکزیک به ثبت رسیده است.

جایگاه دوم به این تصویر تعلق گرفت، تصویری دیدنی از کارگران ماسه ریز.

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

در این عکس دیدنی که توسط فیصل عظیم (Faisal Azim)، از کشور بنگلادش به ثبت رسیده است، سه کارگر را می‌بینیم که با ذرات شن و ماسه پوشیده شده و پشت شیشه‌ی گرد و غبار گرفته‌ی محل کار خود ایستاده‌اند.

جایگاه سوم و مسابقه‌ی شتر سواری

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

این مسابقه‌ی شترسواری که در کشور عمان به نام "Camel Ardah" نامیده می‌شود، مسابقه‌ای با حضور دو شرکت کننده‌ی متبحر است که می‌بایست به خوبی از عهده‌ی کنترل شترهای خود برآِیند. سرعت ملاک برد و باخت در این مسابقه نیست. در واقع شتری که سریع‌تر به خط پایان برسد، بازنده‌ی این رقابت است؛ در واقع هر دو شتر باید با سرعتی یکسان حرکت کنند. هدف این مسابقه نشان دادن زیبایی شترهای عربی و عیان نمودن مهارت سوارکاران است. این تصویر توسط احمد الطوقی (Ahmed  Al Toqi) ثبت شده است.

 عکس تقدیر شده: "شبی در ددفلِی" (Deadvlei)

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

عکاس این تصویر بث مکرلی (Beth McCarley) در مورد حال و هوای ثبت آن چنین می‌گوید:

" شب قبل از بازگشت به "ویندهوک"(Windhoek)، چند ساعتی را در این ناحیه در صحرای نامیب سپری کردیم. ماه به اندازه‌ای درخشان بود که تلماسه‌های باشکوه دوردست را به درخشش بیندازد. در عین حال آسمان نیز به قدری تاریک بود که ابرهای ماژلانی خودنمایی کرده و کهکشان راه شیری با درخشش تماشایی خود، زیبایی شب‌های کویر را رونق ببخشد."

 عکس تقدیر شده: "گرفتن اردک"

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

دو کودک در حال تعقیب اردکی در میان جریان آبشار هستند. این عکس توسط خانم سارا ووترز (Sarah Wouters) و در تایلند گرفته شده است.

عکس تقدیر شده: "رومانی، سرزمین داستان‌های پریان"

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

چشم اندازی تماشایی از درختان سپید‌پوش و مناظر بدیع و رنگین که حال و هوای رویایی و افسون شده به خود گرفته است.

عکاس: ادوراد گاتسکو (Eduard Gutescu)

عکس تقدیر شده: "کوه نشینان"

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

اینجا در لهستان هنوز هم مردمانی زندگی می‌کنند که با سنت‌ها خو گرفته و همچنان به همان شیوه‌ی اجدادی به کار کشاورزی می‌پردازند.مردمی که هنوز هم از داس و وسایل قدیمی برای دروی محصولات خود استفاده می‌کنند. این تصویر توسط بارتولومیو جورکی (Bartłomiej Jurecki)  گرفته شده است.

عکس تقدیر شده: "کرگدن‌های سفید"

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

عکاس اشاره می‌کند که روز قبل از ثبت این تصویر او و دیگر همکارانش تمام روز را برای گرفتن عکسی تماشایی از این موجودات زیبای در معرض خطر صرف کرده بودند. اما صبح روز بعد وقتی او از خواب بیدار شده بود، این سه کردگدن  زیبا را در مقابل خود دیده و با تشکری ویژه از بخت و اقبال خوب، این عکس دیدنی گرفته شد.

این عکس توسط اِستفنی بروبه (Stefane Berube) در پناهگاه کردگدن‌های زیوا (Ziwa) در کشور اوگاندا گرفته شده است.

عکس تقدیر شده: "کٌشتی (Kushti)، کشتی هندی"

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

این شکل از کشتی در کشور هند و به صورت سنتی برگزار می‌شود. کشتی گیران حاضر تنها با یک لنگ وارد گودالی مخصوص میشوند که با خاک رس مخلوط با نمک، لیمو و روغن پر شده است. در پایان مسابقه، کشتی گیران همانجا درون گودال و در نزدیکی دیواره نشسته و استراحت می‌کنند. در حالی که سراپا از این خاک مخصوص پوشیده شده‌اند. پوششی که از سرد شدن بدن‌شان جلوگیری می‌کند.

عکاس: آلن شرودر (Alain Scheroeder)

 عکس تقدیر شده: "سونا در آسمان"

برگزیدگان رقابت عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی 2015

این سونای خاص در ارتفاع 2.800 متری و در قلب کوههای دولومیتی در شرق ایتالیا برپا شده است.

عکاس: استفانو زارّدینی (Stefano Zardini)

امیدوارم این مجموعه نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات