ساخت قدرتمندترین موتور برقی هواپیما توسط زیمنس

پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
محققان شرکت زیمنس آلمان نوعی موتور الکتریکی جدید برای هواپیما ارائه داده‌اند که این موتور دارای قدرتی برای فرود آوردن هواپیما تا وزنی برابر ۲ تن است، وزن این موتور فقط ۵۰ کیلوگرم است. به ادعای مهندسان زیمنس، این موتور برقی در مقایسه با سایر مدلهای مشابه تا ۵ برابر قدرتمندتر است.
تبلیغات

 محققان شرکت زیمنس آلمان، یک نمونه موتور الکتریکی مخصوص هواپیما را ایجاد کرده‌اند که تنها ۵۰ کیلوگرم وزن دارد و نیرویی برابر ۲۶۰ کیلو وات را در ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این موتور دارای قدرتی برای فرود آوردن هواپیما تا وزنی برابر ۲ تن است.

siemens-electric-plane-motor-0

محققان زیمنس اعلام کردند که با اینکه این موتور از وزن بسیار سبکی نسبت به سایر موتورها برخوردار است اما با استفاده از تجزیه و تحلیل اجزای موتور و ترکیب بهینه سازی‌های آن در این نمونه جدید به قدرتی بسیار دست یافته‌اند. علاوه بر این، محققان برای ساخت این موتور از متدهای شبیه‌سازی کامپیوتری بهره برده‌اند که باعث شده موتوری سبک وزن با قوی‌ترین مجموعه‌ای از اجزاهای آن ساخته شود.

به ادعای مهندسان زیمنس، این موتور برقی در مقایسه با سایر مدلهای مشابه تا ۵ برابر قدرتمندتر است؛ این نرخ در مقایسه با موتورهای مشابه قدرتمند صنعتی که بیشترین استفاده را دارند تقریبا استثنایی است. همچنین، عملکرد موتورهای به کار رفته در خودروهای الکتریکی حدود دو کیلووات در هر کیلوگرم است.

siemens-electric-plane-motor-10

فرانک آنتون رئیس بخش هواپیمایی الکتریکی زیمنس در خصوص این موتور می‌گوید:

نوآوری زیمنس این امکان را فراهم می‌کند که در هواپیماهای هیبریدی با چهار یا تعداد بیشتری سرنشین مورد استفاده قرار گیرد. ما اعتقاد داریم استفاده از موتورهای هیبرید الکتریکی در خطوط هواپیمایی با تعداد ۵۰ یا ۱۰۰ مسافر، میزان میانگینی به حساب می‌‌آید.

 از آنجایی که موتور جدید، عملکرد خود را با سرعت چرخش ۲۵۰۰ دور در هر دقیقه ارائه می‌دهد، می‌تواند بدون استفاده از فرآیند انتقال، پروانه‌های هواپیما را مستقیما نیرودهی کند. به همین دلیل آنتون ابراز داشته که می‌توان از این این دستاورد برای ساخت مجموعه‌ای از هواپیمای الکتریکی هیبریدی را با چهار یا تعداد بیشتری صندلی مورد استفاده قرار داد. 

انتظار می‌رود موتور جدید زیمنس تا اواخر سال ۲۰۱۵ در هواپیماهای آزمایشی مورد تست و استفاده قرار گیرد. پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک این فناوری جدید به مرحله تولید انبوه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات