سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری اینتل برای تولید عینک‌های هوشمند ووزیکس

یک‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اینتل که نشان داده علاقه زیادی به ابزارهای پوشیدنی، بویژه عینک‌های هوشمند دارد، در شرکت ووزیکس، تولیدکننده عینک هوشمند M100 سرمایه‌گذاری کرده است.
تبلیغات

اینتل پتانسل بالایی در بازار عینک‌های هوشمند می‌بیند. پس از آن که این کمپانی گوگل را متقاعد کرد تا از پردازنده‌هایش در عینک هوشمند گوگل گلس استفاده کند و برای تولید عینک هوشمند دیگری با کمپانی لوکسوتیکا (Luxottica) شراکت کرد، حالا غول تولید تراشه دنیا در کمپانی تولیدکننده عینک ووزیکس (Vuzix) سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است. بنا به ادعای ووزیکس، اینتل ۲۴.۸ میلیون دلار از سهم این کمپانی را خریداری کرده که به معنای ۳۰ درصد از کل سهام این شرکت است.

اینتل هنوز در این باره توضیحی نداده، اما در بیانیه مطبوعاتی این کمپانی آمده:

ما همچون سایر سهامداران بزرگ این شرکت حق رای خواهیم داشت. میزان حق تاثیرگذاری ما با تبدیل مبلغ سرمایه تزریقی به سهم، بر اساس قیمت هر سهم در زمان جذب سرمایه اولیه این کمپانی محاسبه خواهد شد. همچنین دو عضو جدید به پنج عضو کنونی هیئت مدیره ووزیکس اضافه خواهند شد که ما آنها را تعیین خواهیم کرد.

برای یادآوری بد نیست بدانید که عینک هوشمند M100 ووزیکس در نمایشگاه CES 2013 رونمایی شد. از آن زمان تا کنون چندین بروزرسانی بر روی این گجت اعمال شده است.

قابلیت‌هایی چون پشتیبانی آفلاین برای کنترل صوتی Nuance که روی این گجت وجود دارد و امکان اتصال به ابزارهای iOS از جمله مواردی هستند که در این بروزرسانی‌ها اضافه شده‌اند. در ژانویه ۲۰۱۳ این کمپانی اعلام کرد که در حال توسعه عینک‌های آفتابی هوشمندی است که ظاهری زیبا همچون عینک‌های آفتابی معمولی دارد. پروژه‌ای که با سرمایه‌گذاری اینتل، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات