تماشا کنید: باز و بست کردن تمام قطعات ساعت کلاسیک توسط متخصصان رولکس

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
رولکس یکی از کمپانی‌های مطرح در زمینه‌ی تولید ساعت‌های لوکس کلاسیک است. این کمپانی سوئیسی ویدئویی از باز و بست کردن ساعت Submariner منتشر کرده که توسط یکی از متخصصان این شرکت انجام شده است.
تبلیغات

 ساعت یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌هایی است که بشر ساخته و طی سالیان دراز مورد استفاده قرار داده است. در کنار انواع ساعت‌های رومیزی، دیواری و دکوری، می‌توان سخت‌ترین فرآیند تولید را متعلق به ساعت‌های مچی دانست. سوئیس کشوری است که با برند‌های مختلف ساعت‌سازی شناخته می‌شود. این کشور اروپایی و ثروتمند میزبان برندهای شناخته شده‌ی ساعت‌سازی است که هر یک ویژگی خاص خود را دارند، اما برند رولکس را باید در زمره‌ی چند برند لوکس و گران قیمت این حوزه به شمار آورد. این کمپانی که سابقه‌ی فعالیتی بیش از یک قرن دارد، در شهر ژنو واقع شده است. فوربس در سال ۲۰۱۲ این کمپانی را پنجاه و هفتمین برند قدرتمند جهان خواند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط فوربس، این کمپانی در سال ۲۰۱۲ بصورت میانگین در هر روز ۲۰۰۰ ساعت تولید می‌کرده و درآمد آن ۷.۴ میلیارد دلار بوده است.

از بین انواع مدل‌های این کمپانی، Submariner یکی از محبوب‌ترین‌های رولکس است. سابمارینر قادر است ۳۰۰ متر زیر آب دوام آورده و در برابر ضربه مقاومت نشان دهد. ارزان‌ترین نمونه از این ساعت برچسب قیمت ۲۰ میلیون تومانی روی خود دارد و برخی نمونه‌های این مدل، بیش از ۸۰ میلیون تومان قیمت دارند. شاید با دیدن ویدئوی زیر دلیل این قیمت بالا را درک کنید. در ویدئویی که می‌توانید در ادامه به نظاره بنشینید، یک متخصص ساعت‌سازی با ظرافت و حوصله‌ی هر چه تمام، یک دستگاه از این ساعت را باز کرده و پس از جدا کردن تمام قطعات آن، دوباره این ساعت را مونتاژ می‌کند. شاید تعداد قطعات مورد استفاده در این ساعت به بیش از ۱۰۰ قطعه برسد. دست‌ساز بودن و استفاده از موادی چون طلا در ساخت این ساعت‌ها از جمله دلایل کارایی خوب و در نتیجه‌ی اعتبار بالای رولکس هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات