آمازون Kindle Voyage، پادشاه کتاب‌خوان‌ها را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
آمازون از بزرگترین تولید کنندگان کتاب خوان‌های مبتنی بر جوهر الکتریکی است و البته تولید کنندگان دیگر نیز قدرت مقابله با آن را نداشته اند. امروز جف بزوس مدیر عامل آمازون کتاب خوان لوکس ۲۰۰ دلاری جدید این شرکت را معرفی کرد.
تبلیغات

کیندل وویج برای افرادی که عاشق مطالعه هستند ساخته شده است. به عقیده‌ی آمازون با وجود انواع گوناگون تبلت‌ها هنوز هم افراد زیادی خواهان کتاب‌خوان‌ها هستند.

این دستگاه استاندارد کتاب‌خوان‌ها را بالا می‌برد. بدنه‌ی جمع و جور در کنار نمایشگر ۶ اینچی از نسل جدید جوهر الکترونیکی، بدنه‌ای از منیزیم مات و شیشه‌ی ضد خش نمایشگر از مشخصات این دستگاه است.

نمایشگر آن از جوهر الکترونیکی با وضوحی برابر ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ ساخته شده و فونت‌هایی شفاف را ارائه ‌دهد. همچنین شیشه‌ی ضد خش آن به تکنولوژی Micro-Etched مجهز شده است که بازتاب نور را کاهش می‌دهد تا در مکان‌های پرنور خواندن کتاب با مشکلی مواجه نشود. به گفته‌ی آمازون با استفاده از این تکنولوژی احساسی شبیه مطالعه‌ی کاغذ واقعی به کاربر منتقل خواهد شد.

نمایشگر این دستگاه بهترین تصویر را در کتاب‌خوان‌های موجود ارائه داده است. دیدن پیکسل‌ها در این نمایشگر کاری بسیار سخت است و عدم انعکاس نور قدرت آن را از تمام محصولات مشابه بالاتر برده است. همچنین ضخامت این تبلت ۷.۶ میلی‌متر است که آن را در حد آیپد اِیر رسانده است، بنابراین برای ساعت‌ها مطالعه در دست وسیله‌ای مناسب خواهد بود. همچنین برای مواقعی که دست کاربر خسته می‌شود یک کاور مخصوص طراحی شده که می‌تواند پایه‌ای برای نگه داری وویجر نیز باشد.

در این دستگاه دکمه‌های تعویض صفحه در کنار نمایشگر تعبیه شده‌اند و به کاربر اجازه می‌دهند بدون نیاز به لمس نمایشگر یا بلند کردن دست از کناره‌ی دستگاه صفحه را تعویض کند. هنگام تعویض صفحه یک لرزش کوچک در دستگاه ایجاد می‌شود که در صورتی که کاربر به نمایشگر نگاه نکند متوجه تغییر صفحه خواهد شد. همچنین برای مطالعه در شب نیز نور پس زمینه‌ی مناسبی وجود دارد. باتری این محصول برای چند هفته کارکرد کافی خواهد بود.

از نظر نرم‌افزاری تغییراتی در کتاب‌خوان کیندل به وجود آمده است. X-Ray به ۲ قابلیت جدید مجهز شده است که یکی قابلیت مرور تصاویر است و دیگری مرور عناوین مهم. همچنین امکانی به نام WordWise ارائه شده و کلماتی که از لحاظ لغتی معنی متناسبی با کلمات کتاب را دارند به کاربر معرفی می‌کند که این ویژگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید خواهد بود. قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید با به روز رسانی در کتاب‌خوان‌های قبلی نیز ارائه می‌شود. علاوه بر آن دسترسی به بیشتر از ۷۰۰ هزار عنوان کتاب و هزاران کتاب صوتی به قیمت ماهیانه ۱۰ دلار امکان پذیر خواهد بود که در کنار حافظه‌ی ۴ گیگابایتی کتابخانه‌ای بزرگ را در دست کاربران قرار می‌دهد.

وویج و تبلت کیندل جدید از مهرماه به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات