نکته‌ای ساده برای تصمیم گیری بهتر

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اقتصاددان و نویسنده پرفروش Noreena Hertz توضیح می‌دهد که چرا موفق‌ترین افراد در زمان مواجه با تصمیم‌گیری‌های پر مخاطره کار‌های متقاوتی را انجام می‌‌دهند. در ادامه با زومیت باشید تا ترفندی‌ ساده برای تصمیم گیری بهتر از زبان نورنا هرتز بشنویم.
تبلیغات

نورنا هرتز در کنار کاری که به عنوان مشاوره برای مدیر‌عامل‌ها و رهبران کسب‌ وکار انجام می‌دهد، برای نخست وزیر‌ها و دیگر اشخاص سیاسی نیز توصیه‌هایی برای تصمیم‌گیری‌های بهتر دارد.

در حالی که آخرین کتاب این نویسنده با نام Eyes Wide Open واقعا نکاتی ریز و زیبا در خود دارد، اما نورنا درسی مهم درباره تصمیم‌گیری‌ها به ما می‌دهد: «اختصاص زمانی برای فکر کردن درباره یک عمل، تمرینی حیاتی و بسیار مهم برای کارآفرینان، سیاستمداران و افرادی است که در مواجهه با گرفتن تصمیم‌های پر رسیک هستند».

وی می‌گوید:

این کاری است که این روزه‌ها انجام آن بسیار سخت شده است. ما هر روز با اطلاعات،  حواس‌پرتی‌های مختلف مثل ایمیل‌ها، پیام‌های متنی و توییت‌ها به شکلی بمباران می‌شویم. اگر باید انتخاب‌های استراتژیک کنیم، اگر باید نوآوری داشته باشیم، پس زمانی برای فکر کردن به آن نیاز داریم. 

تمام مصاحبه‌هایی که Hertz برای کتاب جدید خود انجام داده، همگی در راستای این اصل هستند.

من متوجه شدم افرادی که در گرفتن تصمیم‌های خود موفق هستند، زمانی اختصاصی برای فکر کردن و کنده‌کاری درباره موضوعات موجود دارند. بهترین آن‌ها کسانی بودن که به من می‌گفتند «ما آگاهانه وقفه ایجاد می‌کنیم و آگاهانه ضربه می‌زنیم».
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات