تماشا کنید: شکستن رکورد سرعت بوگاتی وِیرون توسط Hennessey Venom GT

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی فرانسوی بوگاتی که هم اکنون در تملک غول خودروساز اروپایی فولکس‌واگن قرار دارد، سیزدهم تیر 89 اعلام کرد که رکورد سریع‌ترین خودروی سواری جهان را با استفاده از وِیرون سوپر اسپورت و رسیدن به سرعت 434.20 کیلومتر در ساعت شکسته است. بهمن ماه سال گذشته Venom GT با ثبت رکورد 435.11 کیلومتر بر ساعت این رکورد را از آن خود کرده است.
تبلیغات

 Hennsessey Venom GT با ثبت رکورد 435.11 کیلومتر بر ساعت که در اواسط بهمن‌ماه سال گذشته طی یک رکوردگیری که در باند مخصوص فرود شاتل‌های فضایی ایستگاه فضایی کندی ایالت فلوریدا ثبت شد، رکورد سریع‌ترین خودروی سواری تولید شده را از خود نمود.

همانطور که اعداد و ارقام گویا است، ونوم جی‌تی با فاصله‌‌ی بسیار اندکی بوگاتی را پشت سر نهاده است، هرچند این کمپانی اعلام کرده است که ونوم جی‌تی به دلیل رسیدن به پایان باند مرکز فضایی مجبور به کاهش سرعت و پایان رکوردگیری شده است در حالی که در پایان مسیر، 1.6 کیلومتر بر ساعت نیز در هر ثانیه به سرعت ونوم جی‌تی اضافه می‌شده است.

Brain Smith، راننده‌ی ونوم‌جی‌تی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

در صورتی که می‌توانستیم خودرو را در یک مسیر 13 کیلومتری مورد آزمایش قرار دهیم، در این صورت رکورد ثبت شده بسیار بالاتر از عددی می‌شد که هم‌اکنون به‌دست آمده است.

نکته‌ی جالب توجه در این مورد، عدم ثبت رکورد توسط گینس است. براساس استانداردهای این موسسه، خودروی مورد آزمایش باید دو بار آزمایش شود که بار دوم باید در جهت عکس مسیر طی شده در بار اول، به ثبت رکورد بپردازد. وب‌سایت تاپ‌گیر امکان تست سرعت دوباره ونوم‌جی‌تی را در مرکز فضایی کندی براساس استانداردهای گینس غیرممکن خوانده است، چراکه از نظر کارشناسان این برنامه‌ی تلویزیونی، ناسا اجازه نخواهد داد تا این خودرو بار دیگر و در مسیر عکس حرکت کند.

جان هنسی، مدیرعامل هنسی در این مورد چنین گفته است:

ورود به مراکز فضایی و اماکنی که تحت کنترل ناسا است، پروسه‌ی بسیار سخت و پیچیده‌ای دارد. ما برای ثبت این رکورد در مرکز فضایی کندی، پروسه‌ی دو ساله‌ای را طی کردیم.

همچنین یکی دیگر از فاکتورهایی که گینس برای ثبت رکورد این خودرو به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولید انبوه شده در نظر خواهد گرفت، تیراژ تولید این خودرو است. گینس خودروهایی با تیراژ 30 دستگاه را به‌عنوان تولید انبوه در نظر می‌گیرد، در حالی که 29 دستگاه ونوم جی‌تی تولید خواهد شد که ساخت هر یک از نمونه‌ها نیز 6 ماه به طول می‌انجامد.

لینک دانلود ویدئو

این خودرو با قیمتی برابر 1.2 میلیون دلار در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات