برابری ضخامت کاغذ 103 بار تا شده با قطر جهان هستی درک شده توسط انسان

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
تا کردن کاغذ در عین سادگی، یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است، بطوریکه رکورد تا کردن کاغذ در اختیار Britnery Gallivan با ۱۲ بار تا کردن است. اما براساس اطلاعات جدید منتشر شده، عرض کاغذی که 103 بار از نصف تا شود، بیشتر از عرض جهان هستی خواهد شد که توسط انسان درک شده است.
تبلیغات

در حالت معمول نمی‌توان یک کاغذ را بیش از 8 بار تا کرد و رکورد این کار با ۱۲ بار تا شدن ثبت شده است. حال مساله‌ی اصلی ادعایی است که براساس آن ضخامت کاغذ تا شده برای 103 بار، برابر عرض جهان هستی درک شده توسط انسان یا 93 میلیارد سال نوری است!

چگونه یک کاغذ با ضخامت 0.0099 سانتی‌متر می‌تواند با ضخامت جهان هستی برابری کند؟

جواب این سوال بسیار ساده است. رشد نمایی، دلیل این برابری است. ضخامت یک کاغذ برابر یک‌دهم میلی‌متر است یابه طور دقیق‌تر0.0099 سانتی‌متر است. در صورتی که یک کاغذ را از نصف تا کنیم، ضخامت آن دو برابر خواهد شد. 

لینک دانلود ویدئو

تا کردن کاغذ برای ۳ بار، ضخامت آن را با ناخن انگشت انسان برابر خواهد کرد.

تا کردن کاغذ برای ۷ بار، ضخامت کاغذ را برابر یک دفترچه‌ی 128 برگ خواهد کرد.

تا کردن کاغذ برای 10 بار، ضخامت کاغذ تا شده را برابر دست انسان خواهد کرد.

تاکردن کاغذ برای 23 بار ضخامت آن را برابر ۱ کیلومتر خواهد کرد.

در صورتی که کاغذ خود را برای 30 بار تا کنید، می‌توان بدون نیاز به کمک سازمان‌های فضایی سفری به فضا داشته باشید، چراکه ضخامت کاغذ در این مرحله به 100 کیلومتر خواهد رسید.

در صورتی که موفق به تا کردن کاغذ برای 42 بار شوید، نام خود را در کنار فضانوردانی چون نیل‌آرمسترانگ ثبت خواهید کرد، چراکه ضخامت کاغذی که برای 42 بار تا شده، برابر فاصله‌ی زمین تا کره‌ی ماه است.

تا کردن کاغذ برای 51 بار فرجام مناسبی نخواهد داشت، چراکه ضخامت این کاغذ قادر به پوشش دادن فاصله‌ی بین زمین و خورشید است.

اما ضخامت کاغذی که برای 81 بار تا شده به چه میزان خواهد بود؟ ضخامت کاغذی که برای 81 بار تا شده را نمی‌توان با مقیاس‌های مورد استفاده در امور روزمره بیان کرد، از این‌رو رو به استفاده از سال نوری می‌آوریم. ضخامت این کاغذ برابر عرض کهکشان Andromeda یا 127,789 سال نوری خواهد بود که فاصله‌ی آن از ما 141,000 سال نوری تخمین زده می‌شود.

Virgo

90 بار تا کردن کاغذ، ضخامت آن را برابر 130.8 سال نوری می‌کند که بزرگ‌تر از قطر ابرخوشه‌ی کهکشانی Virgo است که عرض آن 110 میلیون سال نوری تخمین زده می‌شود. این ابرخوشه‌ی کهکشانی شامل 100 کهکشان بزرگ و کوچک است که می‌توان برای نمونه به کهکشان‌ راه شیری و کهکشان Andromeda اشاره کرد.

و نهایتاً تا شدن کاغذ برای 103 بار، ضخامت آن را بیش از عرض فضای لایتناهی قابل درک توسط انسان خواهد کرد که قطر آن 93 میلیارد سال نوری تخمین زده می‌شود.

آیا شما نیز با اطلاع از این موضوع شگفت‌زده شدید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات