تایل، گجتی که مکان اشیاء گمشده را با اتصال به گوشی مشخص می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرتب وسایل خود را گم می‌کنید؟ تایل نجات‌بخش خواهد بود.
تبلیغات

فراموشی و حواس‌پرتی معضلی است که این روزها بیشتر گریبانمان را می‌گیرد؛ چرا که دنیای امروز بسیار شلوغ و ناآرام است. کارها و برنامه‌هایمان زیاد است و ممکن است فراموش کنیم اشیاء مهمی مثل دسته‌کلید، کیف پول یا حتی کت خود را برداریم. بنابراین گجت Tile برای ردیابی اجسام مهم، یک راهکار ویژه است که در ادامه‌ی مطلب با آن آشنا می‌شویم.

کمپانی تایل چند ماهی روی گجت جالبی به همین نام کار کرده تا آن را به مرحله‌ی تولید انبوه و فروش برساند. استفاده از تایل بسیار ساده است. کافی است آن را به هر وسیله‌ی مهمی که معمولاً آن را فراموش می‌کنید، متصل کرده و با گوشی‌هوشمند خود آن را ردیابی کنید.

tile-red-purse

محدوده‌ی ردیابی این گجت 25 دلاری، بین 50 تا 150 فوت معادل 15 تا 46 متر است. با این محدوده‌ی کاربرد شاید بتوان در تعقیب و گریز کسی که موتور شما را به سرقت برده هم از آن استفاده کرد!

تایل اولین گجت در این زمینه نیست. سال پیش در CES 2013 هم شبیه این گجت را دیده بودیم. پراکسیمو محصولی از کنسینگتون همین کار را انجام می‌دهد. اما تفاوت بزرگ تایل با سایر گجت‌های مشابه این است که شبکه‌ای از تایل‌ها و گوشی‌ها با هم همکاری می‌کنند و به نوعی یک شبکه‌ی اجتماعی ایجاد می‌شود.

مثلاً اگر شما دسته‌کلید خود را در منزل خودتان پیدا نکنید، می‌توانید از طریق دیگر گوشی‌هایی که اپلیکیشن تایل روی آنها نصب شده، به دنبال آن بگردید. اگر دسته‌کلید نزدیک دیگر گوشی‌ باشد، به شما اطلاع داده می‌شود. برای همین است که Mike Farley و Nick Evans، مبتکران تایل به آن می‌گویند:

بزرگ‌ترین سیستم جست‌وجوی اشیاء گمشده در جهان

در سال 2013 تایل با نرم‌افزار Selfstarter که نرم‌افزار متن‌باز برای جمع‌آوری سرمایه‌ی عمومی است، معروف شد. هدف جمع‌آوری 20 هزار دلار بود که بیش از یک دقیقه طول نکشید و با مشارکت بیش از 50 هزار نفر، سرمایه‌ی 2.6 میلیون دلاری فراهم شد.

به هر حال جمع‌آوری سرمایه برای تولید تایل به پایان رسید؛ ولیکن پیش‌فروش محصول ادامه یافته تا جایی که تا پایان سال، بیش از 450 هزار تایل به 125 هزار نفر، پیش‌فروش شده است.

محبوبیت تایل زمانی بیشتر شد که یکی از مؤسسین اپل یعنی استیو وزنیاک معروف هم به سفارش آن پرداخت. وزنیاک به تایل دعوت شده و عکس وی به سرعت در فضای وب پخش شد.

steve-wozniak-tile

 در ادامه افراد مهم دیگری مثل Byron Deeter از Bessemer Venture Partners یا David Wu از Maverson هم روی تایل سرمایه‌گذاری کردند. چند روز پیش Ross Mason، یکی از مؤسسین MuleSoft که 130 میلیون دلار سرمایه برای شروع کار استارت‌آپ خود جمع‌آوری کرده در توییتر نوشت:

من روی موضوعات ارزشمندی سرمایه‌گذاری می‌کنم؛ مخصوصاً استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند روی اینترنت اشیاء (IoT) فعالیت کنند و محصولاتی که از طریق اینترنت کنترل می‌شوند، تولید کنند.

به نظر شما تایل 25 دلاری چه قدر مفید است و موفق می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات