هیتاچی، سریع‌ترین آسانسور دنیا را با سرعت ۷۲.۵ کیلومتر در ساعت معرفی کرد

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
روز بروز شاهد ساخت برج‌های چندین طبقه در کشورهای مختلف جهان هستیم و از این رو اهمیت سرعت حرکت آسانسورها نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. پیش از این رکورد گینس در سرعت آسانسور ۶۱ کیلومتر در ساعت بود، آسانسوری که در تایپه مورد استفاده قرار گرفته است. حال هیتاچی رکورد سرعت آسانسور را شکسته است و آن را به ۷۲.۵ کیلومتر در ساعت رسانده است.
تبلیغات

سرعت آسانسور جدید هیتاچی به قدری زیاد است که اگر مراقب نباشید ممکن است در هنگام استفاده از آن، دچار خون-دماغ شوید. این آسانسور قرار است در ساختمان Finance Center واقع در گوانگژو چین بکار گرفته شود. آسانسور جدید هیتاچی قادر است با حداکثر سرعت ۴۵ مایل در ساعت معادل ۷۲.۵ کیلومتر در ساعت، مردم را جابجا کند. برای اینکه دید بهتری نسبت به سرعت این آسانسور داشته باشید جالب است بدانید که آسانسور جدید هیتاچی شما را در کمتر از ۴۳ ثانیه از طبقه همکف به طبقه ۹۵ منتقل می‌کند.

هیتاچی برای رسیدن به این سرعت از سازه مقاوم در برابر گرما و موتورهای ویژه جدید بهره برده است تا در سرعت‌های بالا مشکلی برای آسانسور پیش نیاید. ساخت این آسانسور تا سال ۲۰۱۶ به پایان نخواهد رسید. اما با آماده شدن آن، کمپانی ژاپنی هیتاچی رکورد گینس سرعت آسانسور را جابجا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات