تماشا کنید: رونمایی از طرح بازسازی استادیوم خلیفه، میزبان جام جهانی 2022 قطر

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
سازمانی که مسئولیت احداث و نوسازی استادیوم‌ها و اماکن ورزشی میزبان جام جهانی 2022 قطر را برعهده دارد، به تازگی طرح خود برای بازسازی استادیوم بین‌المللی خلیفه، سومین ورزشگاه میزبان این رقابت جهانی، ارایه کرده است. در ادامه به بررسی این طرح می‌پردازیم.
تبلیغات

 طرح بازسازی استادیوم بین‌المللی خلیفه شامل توسعه و افزایش ظرفیت این ورزشگاه تا 40 هزار تماشاچی است، به علاوه قرار است این ورزشگاه مجهز به سیستم خنک کننده‌ای شود که دمای داخلی آن را حداکثر روی 26 درجه ثابت نگاه می‌دارد.

ورزشگاه  خلیفه (Khalifa) که در اصل سال 1976 و حومه‌ی شهر دوحه ساخته شده، مجهز به یک سایبان یکپارچه است که کل سازه را در برمی‌گیرد. در راستای اجرای این طرح قرار است بخش‌هایی به قسمت شرقی این ورزشگاه اضافه شود که شامل فروشگاه، رستوران، سالن‌های چند منظوره، محل مخصوص مهمانان ویژه و یک مرکز سلامتی است.

در گوشه‌ای نیز موزه‌‌ی ورزش و سالن‌های 1 ،2 و 3 مربوط به المپیک قطر قرار گرفته‌اند. همچنین مؤسسه‌ای که در رابطه با مجموعه‌های ورزشی و مدارک و اسناد تاریخی ورزش این کشور فعالیت می‌کند، نیز در این استادیوم نمایشگاه‌هایی برگزار خواهد کرد.

به علاوه در همراهی با توسعه و تغیرات سراسری مرتبط با برگزاری این واقعه‌ی ورزشی مهم در کشور، شبکه‌ی حمل و نقل عمومی نیز شرایطی را فراهم خواهد کرد که تماشاگران و دوستداران ورزش مهیج فوتبال، به راحتی و در کمتر از 45 دقیقه به استادیوم برسند. در واقع با ایجاد شبکه‌ای از مسیرهای تازه، این استادیوم به قلب شبکه‌ی حمل و نقل عمومی این شهر متصل شده و رفت و آمد تماشاچیان را با سهولت بیشتری امکان‌پذیر خواهد کرد.

دو استادیوم دیگر در خلال هفته‌های جاری معرفی می‌شوند. عملیات احداث 5 استادیوم دیگر نیز تا قبل از پایان سال 2014 آغاز شده است.

شاهزاده عبدالله بن موسی بن عبدالعزیز، رئیس وزارت رفاه جوانان در این رابطه می‌گوید:

"مفتخریم در رابطه با طرح‌های عظیم این کشور پیرامون احداث و نوسازی ورزشگاه‌های میزبان این جام صحبت کنیم. به عنوان میزبان این رویداد مهم ورزشی، قطر خشنود است که برای اولین بار این رقابت مهم بین‌المللی را به خاورمیانه می‌آورد. ما و عربستان سعودی در کنار قطر ایستاده و این کشور را در زمینه‌‌ی برگزاری این تورنمنت همراهی و پشتیبانی خواهیم کرد، چرا که این پیروزی و موفقیتی برای همه‌ی ما است. باور داریم که قطر به بهترین شکل ممکن این مهم را به انجام رسانده و به خوبی از عهده‌ی معرفی فرهنگ و آداب و سنن ما به ملت‌های دیگر جهان برخواهد آمد، اقدامی که بی‌شک  زمینه ساز شناسانده شدن هر چه بیشتر کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و منطقه‌ی خاورمیانه خواهد بود." 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات