تولید تایرهای بدون باد توسط Michelin

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آمریکایی Michelin با راه اندازی خط تولید تایرهای جدید خود می‌خواهد مشکل پنچر شدن را برای همیشه حل کند.
تبلیغات

یک خط تولید 50 میلیون دلاری قرار است تایرهای بدون باد را برای مصارف تجاری و کشاورزی تولید و به بازار عرضه کند. شرکت Michelin پیش از این در سال 2005 مدل‌های مفهومی تایرهای بدون باد را ارائه کرده بود و تایرهایی که تولید خواهند شد نمونه‌هایی تکامل یافته از آن تایرها هستند. تایرهای بدون باد مشابه تایرهای معمولی در لایه‌ی خارجی خود، از لاستیک قالبگیری شده تحت فشار بهره می‌برند که روی استوانه‌ی داخلی از جنس استیل سوار می‌شوند. در بین این لایه و مرکز چرخ، پره‌هایی از جنس پلی یورتان وجود دارد که علاوه بر جذب انرژی نقش اتصال دهنده‌ی دو لایه‌ی درونی و بیرونی را بر عهده دارند. این پره‌ها به همراه لایه‌ی خارجی تایر می‌توانند برحسب فشارهای وارده روی چرخ بسته به نوع کاربری، به صورت سفارشی ساخته شوند.

tweel-7

به گفته‌ی Michelin تایرهای Tweel تا سه برابر تایرهای معمولی عمر مفید دارند. هم چنین در این تایرها می‌توان لایه‌ی خارجی را مستقل از لایه‌های داخلی تعویض کرد که نتیجه‌ی آن علاوه بر هزینه‌ی کمتر برای مصرف کننده تولید زباله‌های کمتر و محیط زیستی سالم تر است. علاوه بر اینها از آن جایی که این تایرها هوایی در خود ندارند و فضای بین پره‌ها باز است، آب را به راحتی عبور می‌دهند. به گفته‌ی این شرکت، تایرهای Tweel نصب راحتی دارند، در برابر صدمات بسیار مقاوم اند و استفاده از آن برای کاربر راحت‌تر خواهد بود.

در حال حاضر شرکت Michelin در پی توسعه دادن تایرهای بدون باد در کاربردهای کشاورزی و ساختمانی است چرا که در این صنایع پنچری تایرها یکی از معضلات بسیار آزار دهنده است که البته با توجه به ویژگی‌های فوق العاده‌ی این تایرها، کاربردهای آن‌ها در زمینه‌های دیگر نیز به زودی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این تایرها به نوعی جنبه‌ی متمایز کننده‌ی شرکت Michelin از رقبا خواهد بود به طوری که می‌توان این شرکت را در آینده یکی از رهبران اصلی تولید تایر در جهان دانست. به ویژه که هم اکنون بسیاری از صنایع در پی افزایش ایمنی، بهره وری و کاهش هزینه‌های تولیدی خود هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات