سامسونگ و اف‌بی‌آی بر سر میز مذاکرات برای جایگزین کردن گوشی‌های گلکسی، به جای بلک‌بری، برای استفاده دولت‌مردان آمریکایی

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اف‌بی‌آی بیش از 35,000 کارمند دارد که اکثرشان از گوشی‌های بلک‌بری استفاده می‌کنند. اما تغییری بزرگ در راه است، زیرا سامسونگ در حال رایزنی با مقامات ارشد این سازمان امنیتی ایالات متحده، برای جایگزین کردن گوشی‌های سری گلکسی به جای گوشی‌های بلک‌بری در این سازمان است.
تبلیغات

چنانچه سامسونگ موفق به راضی کردن اف‌بی‌آی به استفاده کردن از محصولات این شرکت به جای گوشی‌های ساخت کمپانی ریم (سازنده گوشی‌های بلک‌بری) شود، ضربه‌ای مهلک بر پیکره بلک‌بری وارد خواهد شد.

اولین بار، مهرماه سال گذشته نیز، سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده، قرارداد استفاده از گوشی‌های بلک‌بری توسط 17,600 نفر از کارمندان خود را فسخ نمود، و گوشی آیفون اپل را جایگزین بلک‌بری اعلام کرد.

حال امسال، سامسونگ در اقدامی مشابه، قصد دارد تا قرارداد مشابهی را با سازمان اف‌بی‌آی به امضاء برساند.

هنوز مشخص نیست که محصولات سامسونگ به‌طور کامل جایگزین گوشی‌های بلک‌بری خواهند شد یا به جای بخشی از آن‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اف‌بی‌آی نیز از اعلام جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرده است. پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام شد که سامسونگ در حال رایزنی با مقامات نیروی دریایی ایالات متحده برای مجاب کردن آن‌ها به استفاده از محصولات سری گلکسی این شرکت است.

سامسونگ موفق شده است تا یک لایه امنیتی ویژه که روی سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند را توسعه دهد تا کاربران بتوانند ازطریق آن، با خیال راحت، اطلاعات شخصی و کاری خود را در فضاهای کاملاً مجاز و رمزگذاری شده نگاه دارند.

اما بنا به گفته «راب اندرل»، تحلیلگر ارشد در مؤسسه امنیتی Enderle Group، با وجود استفاده از نرم‌افزار ویژه سامسونگ، بازهم امکان بروز مشکلات امنیتی بزرگ وجود دارد، زیرا سیستم‌عامل اندروید، ذاتا یک سیستم‌عامل امن و بسته نیست.

رئیس سازمان اف‌بی‌آی در ایالت تگزاس آمریکا، طی یک نامه، نگرانی عمیق خود را مبنی بر استفاده سازمان تحت امرش از دستگاه‌های مبتنی بر اندروید اعلام کرده است. وی در نامه خود گفته:

من متوجه این موضوع هستم که اف‌بی‌آی در صدد استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بروز است تا بتواند سرویس‌های خود را بیش از پیش با یکدیگر یکپارچه سازد. اما که استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی ممکن است ما را مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف مالی کند.

اردیبهشت ماه امسال، گوشی گلکسی اس 4 سامسونگ توانست مجوز امنیتی سازمان امنیت ایالات متحده آمریکا را کسب کند.

نظر شما کاربر گرامی در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات