شرکت‌های بزرگ، رویاهای بزرگ، ناکامی‌های بزرگ

پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
هر روز شرکت‌های تازه‌ای در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات سر از تخم در می‌آورند و شروع به ارائه سرویس‌هایی می‌کنند که فکرش را هم نمی‌کردیم. در این مطلب با چند تایی از تازه‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد و دو خبر اقتصادی هم درباره افول در بهره از خدمات سرمایه و سهامداران ناکام فیس‌بوک برایتان در نظر گرفته‌ایم.
تبلیغات

سرمایه‌گذاری هنگفت Third Rock در تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی

شرکت Third Rock یکی از مؤسسات سرمایه‌گذاری است که از دیگر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید تجهیزات پزشکی، دانش و فناوری، بیوتکنولوژی و داروهای پیشرفته حمایت مادی می‌نماید. این شرکت سرمایه‌گذاری قصد دارد بیش از 516 میلیون دلار را در 16 شرکت گوناگون سرمایه‌گذاری کند تا تحولی عظیم در شیوه‌های تشخیص پزشکی، رویکردهای درمانی (تراپی)، فناوری اطلاعات و داده‌ها صورت گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به این پیوند سری بزنید.

GroundCntrl به دنبال درآمد میلیون دلاری

هفته گذشته دریافتیم که شرکتی جدید با نامی عجیب و غریب (GroundCntrl) تاسیس شده است؛ خدمات این شرکت تازه تاسیس ترکیبی از نرم‌افزار و سرویس‌های مبتنی بر موبایل (تلفن‌های هوشمند) است که وظیفه‌ی اصلی آن سازماندهی وظایف و برنامه‌های تشویقی برای خریداران است. این شرکت به طور خاص بر روی مؤسساتی که دارای «نیروی کار موبایل» و خارج از مجموعه هستند تمرکز کرده است و به دنبال جذب کسب و کارهایی است که کارکنانش بیش از آنکه در محیط کار حاضر باشند در خارج از شرکت مشغول به فعالیت هستند. برای نمونه، کارگرانی که در حوزه‌ی تزئینات داخلی مشغول می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به این پیوند سری بزنید.

Joyride تحولی تازه در رفت و آمدهای روزانه با خودرو

اگر شما هم روزانه مسافت زیادی را برای رفتن به محل کار و بازگشت به منزل طی می‌کنید، سرویس Joyride به کارتان می‌آید. هدف اصلی این سرویس جذاب کردن رفت و آمدهای خسته‌کننده‌ی روزانه‌ی شما با استفاده از برنامه‌ی مبتنی بر موبایل و بهره از قابلیت‌های صوتی آن است؛ که می‌تواند ارائه دهنده‌ی راهکاری ایمن و اجتماعی در حین رانندگی باشد. این شرکت تازه تاسیس (استارتاپ) که برای ارائه خدمات خود بیش از یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است، به زودی خدمات خود را ارائه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به این پیوند سری بزنید.

Sherpa دستیار هوشمند آیفونی

اگر فردی پر مشغله هستید که نیاز به یک دستیار زبر و زرنگ برای سر و سامان دادن به امور روزمره خود دارید، برنامه Sherpa به درد شما می‌خورد! این برنامه که مخصوص گوشی‌های آیفون طراحی شده، قرار است امور روزمره‌ی کاربران را ساده کند. این مجموعه که با سرمایه‌گذاری 1.1 میلیون دلاری کار خود را آغاز کرده است، می‌کوشد تا با ارائه فناوری‌های مبتنی بر محل، رفت و آمدهای روزانه و روتین را تسهیل نموده و به طور خودکار از قابلیت‌هایی نظیر تقویم و سرویس ایمیل گوشی بهره‌برداری نماید و هر زمان که احساس کند کاربر نیاز به اطلاعاتی خاص دارد، آن‌ها را در اختیارش قرار دهد. پس از نصب، Sherpa به شما اعلام خواهد کرد که جلسه بعدی کاریتان چه زمانی است یا پس از رسیدن به فرودگاه، اطلاعات مربوط به پرواز را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به این پیوند سری بزنید.

ضرر سرمایه‌گذاران فیس‌بوک پرداخت می‌شود

کمیسیون اوراق قرضه و سهام در بازار سرمایه‌ی نزدک (Nasdaq) اعلام کرد ضرر 62 میلیون دلاری افرادی که پس از بروز مشکل فنی در نیم ساعت نخست از روند ارائه اولیه سهام فیس‌بوک متضرر شده بودند را جبران خواهد کرد. این غرامت میلیون دلاری برای کسب رضایتمندی افرادی است که در این مدت نیم ساعته نتوانستند به دلیل بروز مشکل فنی سرمایه‌گذاری خود را صورت دهند. نزدیک چند هفته بعد، گزارشی را به کمیسیون فوق ارائه کرد تا نشان دهند مسئول بروز این اتفاق نبوده و آمادگی دارد برای رفع آن اقدام کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات