تحقیقات نشان می‌دهند که گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد در مترو برای سلامتی مضر است

پنج‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
یک کمپانی تولیدکننده محصولات عایق صوتی در لندن پژوهشی را انجام داده که نتایج جالبی درباره آلودگی‌های صوتی محل کار و مضرات حجم بالای صدای پلیر در هنگام گوش دادن به موزیک را آشکار می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پژوهشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که گوش فرا دادن به موسیقی در مترو می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد.

این تحقیق توسط یک کمپانی سازنده محصولات عایق صوتی در لندن به نام Echo Barrier انجام شده و در نتایج آن آمده که مسافران مترو برای آن که بتوانند حداکثر لذت را از موزیک‌های خود ببرند، حجم صدای پلیر خود را تا 100 دسی‌بل بالا می‌برند.

این در حالی است که دریلی که با آن آسفالت خیابان را سوراخ می‌کنند حجم صدایی معادل با 120 دسی‌بل تولید می‌کند و کارگرانی که بدین شغل مشغولند همیشه از محافظ‌های عایق صدا استفاده می‌کنند.

پیتر ویلسون، مدیر فنی Echo Barrier به روزنامه استاندارد لندن گفته است:

افرادی که حجم صدای آیپاد خود را تا حداکثر بالا می‌برند توجه کنند. میلیون‌ها لندنی برای رفت‌و‌آمد میان خانه و محل کار از مترو استفاده می‌کنند و گاهی این سفرهای روزانه تا یک ساعت به طول می‌انجامد. در این مدت برخی افراد حجم صدای پخش‌کننده خود را تا 100 دسی‌بل بالا می‌برند که به شدت برای سلامتی شنیداری آنها خطرناک است.

این پژوهش برای طبقه‌بندی پرسروصداترین مشاغل لندن انجام شده که خدمه فرودگاه و رانندگان فرمول یک در صدر این لیست قرار گرفتند.

بنا به نمودارهای آژانس سلامتی و ایمنی محل کار اروپا، تقریبا یک میلیون نفر در بریتانیا در محل کار خود با صدای بالای 85 دسی‌بل مواجه هستند که برای سلامتی‌شان خطرناک است.

ویلسون می‌گوید: «کارگران می‌توانند با استفاده از گوشی‌های عایق صدا و... از گوش‌های خود محافظت نمایند، اما کارفرمایان باید به خاطر کارمندان و حتی خودشان آگاهی بیشتری نسبت به آلودگی‌های صوتی و مضرات آن کسب کنند».

بنابراین بهتر است که با مطالعه و تحقیق بیشتر سعی کنیم محیطی مناسب و سالم برای کار خود ایجاد کنیم و برای فرار از آلودگی‌های صوتی درون مترو، حجم صدای دستگاه پخش‌کننده موزیکمان را از حد استاندارد، یعنی 85 دسی‌بل بالاتر نبریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات