نقشه گوگل به آیفون بازگشت: آدرس دهی قدم به قدم برای کاربران اپل

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
با معرفی iOS 6 در آیفون 5 و آیپد 4، نقشه گوگل نیز به یک باره ناپدید شد و اپل تصمیم به جایگزین نمودن آن با اپلیکیشن نقشه خود شد. سرویس نقشه گوگل که در حال حاضر محبوب‌ترین سرویس نقشه در دنیا است، امکان آدرس دهی قدم به قدم تا مقصد را به کاربران ارائه می‌کند. سرویس نقشه اپل با مشکلات بزرگ و کوچکی همراه بود که منجر به ناراحتی و شکایت بسیاری از کاربران شد، اشتباهات اپل در سرویس نقشه تازه واردش باعث شد تا فضای لازم و کافی برای حضور دیگر رقبای ارائه کننده این سرویس مانند نوکیا و گوگل فراهم شود. حال نقشه گوگل در قالب یک اپلیکیشن مستقل برای iOS منتشر شده است.
تبلیغات

چند هفته پیش نوکیا سرویس نقشه خود را در قالب یک اپلیکیش و APIهای مربوطه برای iOS ارائه کرد تا کاربران آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل بتوانند از این سرویس بصورت مجانی بهره ببرند. گوگل نیز بالاخره آزمایش‌های نهایی را برای ارائه اپلیکیشن نقشه خود پشت سر گذاشت و امروز اولین نسخه مستقل این اپلیکشن را برای استفاده در آیفون و آیپاد تاچ منتشر کرد. متاسفانه هنوز نسخه مخصوص آیپد نهایی نشده و کاربران تبلت اپل برای استفاده از این سرویس باید چند روز دیگر تحمل کنند.

حتما می‌دانید که برای دانلود اپلیکیشن نقشه گوگل می بایست به اپ استور اپل مراجعه کنید.

حال با این شرایط که گوگل و نوکیا سرویس‌های نقشه خود را برای کاربران iOS ارائه کرده‌اند کار برای سرویس چند میلیون دلاری نقشه اپل دشوارتر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات