راهنمای گوگل برای همگام‌سازی لیست مخاطبین جیمیل با آیفون

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
برای همگام‌سازی لیست‌ مخاطبین یک سرویس با دستگاه، معمولاً باید به دستگاه اجازه دسترسی کامل به سرویس مذکور داده شود. حالا گوگل، روشی را پیشنهاد می‌کند که Third Party‌ها راحت‌تر به لیست مخاطبین دسترسی داشته باشند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برای دسترسی به لیست مخاطبین نیازی نیست که سرویس‌های خود را با iOS یکپارچه کنید.

چند روز پیش، گوگل روشی جدید و ساده‌تر را برای همگام‌سازی لیست مخاطبین با دستگاه iOS، به کاربران جی‌میل معرفی کرد. این شرکت اعلام کرد که از یک پروتکل باز با نام CardDAV پشتیبانی می‌کند که به لیست مخاطبین iOS این امکان را می‌دهد که با لیست مخاطبین در جی‌میل Sync شوند.

در حال حاضر، روش‌های متعددی برای افزودن مخاطبین جی‌میل به آیفون وجود دارد، برای مثال فروشگاه اپل، شامل اپلیکیشن‌هایی است که به نرم‌افزارهای ثانویه اجازه می‌دهند بین مخاطبین جی‌میل و آیفون، همگام‌سازی انجام دهند. علاوه بر این شما می‌توانید آیتیونز خود را به‌گونه‌ای پیکربندی کنید که اگر از Google Sync استفاده می‌کنید، نرم‌افزار با لیست مخاطبین جی‌میل همگام شود. با همه اینها، CardDAV، به این معنی است که شما تنها با طی چند مرحله کوتاه می‌توانید لیست مخاطبین خود را مستقیماً وارد آیفون کنید.

گوگل روش انجام این کار را به این صورت شرح می‌دهد:

۱. از صفحه اصلی وارد Settings شوید.

۲. قسمت Mail, Contacts, Calenders را انتخاب کنید.

۳. گزینه ...Add Accounts را انتخاب کنید.

۴. گزینه Other را لمس کنید.

۵. سپس گزینه Add CardDAV Account را انتخاب کنید.

فیلدهای نمایش داده شده را تکمیل کنید:

  • Server: google.com
  • نام کاربری: نام کاربری کامل خود را وارد نمایید.
  • کلمه‌عبور: کلمه عبور خود را وارد کنید. (اگر از ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید باید کلمه عبور ساخته شده توسط اپلیکیشن‌ را هم وارد کنید).

۶. حالا گزینه Next را انتخاب کنید.

۷. مطمئن شوید گزینه Contacts در حالت ON قرار گرفته باشد.

پس از پایان این مراحل، همگام‌سازی به صورت خودکار آغاز می‌شود.

گوگل در حال حاضر از IMAP برای سرویس ایمیل و CardDAV برای تقویم خود پشتیبانی می‌کند که به کاربران iOS و‌ اندروید امکان همگام‌سازی تقویم و لیست‌ مخاطبین را می‌دهد.

اگر این روش را امتحان نمودید، تجربه خود را با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات