کاربران Internet Explorer پایین ترین IQ را بین بازدیدکنندگان وب دارند

یک‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران Internet Explorer از میزان IQ پایین تری نسبت به کاربران مرورگرهای دیگر برخوردارند.
تبلیغات

نکته قابل توجه این است که کاربران Opera دارای بیشترین میانگین IQ می باشند. در ادامه جزئیات کامل این آزمایشی که روی بیش از 100 هزار نفر انجام شده را مشاهده خواهید کرد.

بروز شده در 12 مرداد 1390: این خبر توسط وب سایت های معتبر دنیا از جمله PC World، BBC و CNET منتشر شده بود ولی پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد که این آمار و ارقام دروغین بوده صحت ندارند.

این تحقیقات توسط یک شرکت کانادایی، مشاوره ایی - روان سنجی به نام AptiQuant انجام شده است نتیجه این تحقیق که برروی 101,326 نفر انجام شده را می توانید در این فایل PDF ملاحظه فرمایید. افرادی که تحقیق برروی آنها انجام شده همگی در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می کنند.

براساس این تحقیقات بیشترین میزان IQ متعلق به کاربران Opera است میانگین IQ کاربران Opera عدد 126.5 می باشد. Camino مرورگر Mozila برای کامپیوترهای Mac با فاصله نزدیک در رتبه دوم قرار دارد میانگین IQ کاربران این مرورگر 124.4 است. میانگین IQ مرورگر Safari برابر با: 113.5 و Chrome برابر با 112.2 و Firefox برابر با 108.7 می باشد.

اما براساس این تحقیقات کاربران Internet Explorer حداقل میانگین IQ را دارند، از بین نسخه های مختلف IE، کاربران IE 9 میزان IQ بالاتری دارند اما میانگین IQ این افراد نیز به نسبت پایین و برابر 87 است. کاربران مرورگر قدیمی و پراز مشکل IE 6 نیز برابر با 82 می باشد.

مرورگرهای IE 6 و IE 7 و IE 8 علاوه بر مشکلات امنیتی، با استانداردهای جدید وب سازگاری ندارند. طراحان صفحات وب برای نمایش صحیح صفحات وب سایت ها در مرورگرهای IE 6,7,8 می بایست زمان بسیار زیادی را صرف کنند.

حال می توانیم به ده دلیل مهاجرت به مرورگرها Chrome و Firefox، نتیجه این تحقیق را نیز اضافه کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات