CES2011: بررسی کامل تبلت BlackBerry PlayBook در نمایشگاه CES

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ما امروز درنمایشگاه CES به یک تبلت فوق العاده رسیده ایم که سیستم عامل آن Android, webOS, iOS  و یا حتی Windows هم نیست. بلکه یک سیستم عامل مخصوص BlachBerry روی آن نصب است که نام آن QNX است. بدنه این تبلت کاملا براق و تجملی به نظر می رسد. در ادامه عملکرد پردازنده Dual-Core  این تبلت و  Multitasking آن را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

سخت افزار و صفحه نمایش

BlackBerry از آنچه در تصویر نمایش داده می شود، به مراتب کوچک تر است. این تبلت از رقیب 7 اینچی خود Samsung Galaxy tab هم کوچکتر به نظر می رسد. پیش از این مقایسه ای بین این تبلت و رقیبانش انجام دادیم و در این مقاله منحصرا این تبلت را بررسی خواهیم کرد.

پردازنده این مدل dual-core OMAP 4430  است. دوربین این تبلت پشت آن درج شده و یک لوگوی کلاسیک BlackBerry هم پشت این تبلت دیده می شود. دکمه های volume play / pause, and a power / lock button بالای این تبلت قرار گرفته اند. در لبه پایینی تبلت پورت های mini-HDMI,  micro USB و پورت مخصوص شارژ تبلت وجود دارد.

bb-playbook-post-05-top

روی دستگاه دکمه یا کنترلری وجود ندارد و بیشتر کنترلر ها در دیواره های کناری دستگاه قرار دارند. صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد. نور صفحه زیاد است و رنگ ها بسیار خوب نمایش داده می شوند. زاویه دید آن نیز مانند iPad و حتی بهتر از آن است. رزولوشن این تبلت 1024 در 600 پیکسل بوده و حساسیت صفحه لمسی آن بی نظیر است. در حالی که ما با صفحه های لمسی تبلت های این سایز مشکل داشتیم ولی این تبلت از سایرین بهتر است.

bb-playbook-post-06-top

کیفیت دوربین

توسط دوربین 5 مگاپیکسلی BlackBerry  در اتاقی تاریک، یک عکس انداخته شد و باید گفت واقعا چنین انتظاری از این تبلت نداشتیم. عکسی که در تاریکی انداخته شد بسیار با کیفیت بودند.

bb-playbook-cam-01-top

مدل اولیه این تبلت دارای WiFi است و مدل های بعدی Wimax نیز خواهند داشت.

نرم افزار

نرم افزار این مدل بسیار شبیه به WebOS است. بالای صفحه اولیه BlackBerry  مانند سایر تبلت ها وضعیت باتری، وضعیت Wire less ، بلوتوث و یک میانبر به Shortcut درج شده است. اگر گوشی شما BlackBerry باشد می توانید از طریق بلوتوث به تبلت وصل شوید و ایمیل های خود را نیز چک کنید.

bb-playbook-post-08-top

برنامه پخش موزیک BlackBerry  جالب است، و برنامه های Documents to go  و... که برنامه هایی برای اجرای فرم هایی که مشابه Excel  هستند ، به خوبی در BlackBerry اجرا می شوند.

bb-playbook-post-07-top

یک Adobe PDF Reader مخصوص BlackBerry هم وجود دارد که هم سرعت خوبی دارد و هم PDF ها را به راحتی باز می کند.

بهترین App این تبلت هم Browser آن است. زیرا اندازه مناسبی دارد، نوشته ها در آن به راحتی زوم می شوند و اسکرول کردن صفحات در این App  بسیار راحت است.

کیبورد لمسی این تبلت هم خیلی دقیق است و تنها ایراد آن نداشتن Auto Correction هنگام تایپ است.

bb-playbook-post-04-top

حرف آخر

ما از دیدن این تبلت جدا شگفت زده شده ایم. این تبلت خیلی سریع است و به خوبی نیز در دستان ما جا می شود. تنها نگرانی ما در مورد این تبلت App های آن است. App های فعلی بسیار خوب هستند ولی مشخص نیست در آینده چه Appهایی برای این تبلت وجود خواهند داشت و آیا مانند برنامه هایی که برای Android  و iOS وجود دارد، می توان از این سیستم عامل انتظار داشت یا خیر.  بهتر است BlackBerry تبلت خود را تا پیش از ورود Xoom  و iPad2 روانه بازار کند. در غیر اینصورت رقیبان بزرگی خواهد داشت.

منبع: Enagdget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات