درآمد یک میلیارد دلاری صنعت موسیقی از یوتیوب در سال ۲۰۱۶
صنعت موسیقی پس از سالها توانست در یوتیوب به درآمدی درخور توجه دست یابد. طبق گفتهی رابرت کینکل، یکی از مدیران یوتیوب؛ پس از ۱۰ سال آمارهای نگرانکنندهی این صنعت، درآمد یک میلیارد دلاری به دست آمده است.
کینکل بر این باور است که سرویس YouTube Red و ثبتنامهای متعدد در سرویسهای موسیقی، باعث این افزایش درآمد و ثبت رکورد در بخش موسیقی شده است.
این آمار میتواند بهعنوان نشانهای قابل توجه در ارتباط با اکوسیستم یوتیوب برشمرده شود. انواع مدلهای درآمدی در این وبسایت در حال اجرا هستند و موفقیت نسبی تمامی آنها، نشاندهندهی آیندهی درخشانی برای یوتیوب هستند. مدیر یوتیوب اعتقاد دارد این تنها شروع راه است و در ادامه، بسیاری از شرکتها و سازمانها، از تبلیغات سنتی مانند چاپ و تلویزیون و رادیو، به سرویسهای آنلاین مانند یوتیوب روی خواهند آورد. به عقیدهی او، تجارت موسیقی پتانسیل آن را دارد که بهعنوان تلویزیون مدرن شناخته شود. بهطور مثال، درآمد موسیقی میتواند هم از تبلیغات و هم از ثبتنام باشد که در کنار فروشهای فیزیکی و دیجیتالی، درآمدی فوقالعاده را برای فعالان رقم خواهد زد.
یوتیوب پس از یازده سال فعالیت، هنوز در حال رشد و رکوردشکنی است و مطمئنا گوگل بهعنوان صاحب این وبسایت، برنامههای زیادی برای رشد هرچه بیشتر آن دارد. به هر حال، اگرچه یوتیوب قصد دارد خود را بهعنوان مرکز تحولات صنعت موسیقی مطرح کند؛ شرکتهای بزرگ فعال در این صنعت، این وبسایت را به خاطر برخی مشکلات تحریم کردهاند. البته این مشکلات نمیتواند مانع پیشرفت روزانهی این سرویس اشتراک صوت و ویدیو در اینترنت شود.
نظرات