فیسبوک برنامه خبرخوان شبیه به فلیپ‌بورد خود را برای آیفون معرفی کرد

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک روز پنجشنبه، اپلیکیشن Paper را معرفی کرد. Paper یک برنامه خبرخوان نظیر فلیپ‌بورد است که در جهت گسترش سرویس‌های موبایل فیسبوک توسعه داده شده است. این برنامه از خبرها و بخش‌بندی‌های گوناگون تشکیل شده و محدوده گسترده‌ای از مباحث ورزشی گرفته تا مسائل مربوط به غذا و خوراک را در بر می‌گیرد. همچنین بخشی از مسائل پوشش داده شده در نشریات نیز در کنار موارد مذکور قرار می‌گیرد.
تبلیغات

 برنامه‌ی Paper از روز 3 فوریه برای آیفون در دسترس کاربران آمریکایی قرار خواهد گرفت. Paper جدیدترین حرکت از استراتژی فیسبوک است که طبق آن تلاش دارد هرچه بیشتر خود را وارد دنیای دستگاه‌های موبایل نماید. فیسبوک، فراتر از اپلیکیشن شبکه‌اجتماعی خود و نیز سرویس اشتراک تصاویر اینستاگرام، بطور پیوسته نسبت به ارائه برنامه‌های موبایل نظیر اپلیکیشن مسنجر خود اقدام کرده است. مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ، طی نشست اعلام گزارش مالی فیسبوک که در روز پنجشنبه انجام شد، اعلام کرد که آن‌ها در فیسبوک در حال کار بر روی برنامه‌های مستقل بیشتری برای دستگاه‌های موبایل هستند.

این حرکت به نوعی برگشت از استراتژی قبلی Facebook Home محسوب می‌شود که سرنوشت چندان خوشی نداشت. آنچه از نتیجه استراتژی Facebook Home بدست آمد نشان داد که مردم با وجود اینکه فیسبوک را دوست دارند ولی آنقدرها هم عاشق‌ش نیستند! با توجه به این مساله که فیسبوک بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی خود را از کاربران موبایل به دست می‌آورد، این شرکت همچنان به استراتژی خود برای ورود به اینگونه دستگاه‌ها ادامه خواهد داد.

در برنامه‌ی Paper، همچون آنچه در فلیپ‌بورد می‌بینیم، می‌توان از طریق کشیدن و لمس آیتم‌ها به حرکت میان خبرها و موضوعات پرداخت. در این برنامه می‌توان از طریق کج کردن گوشی، به گردش میان تصاویر و اطلاعاتی که بصورت حالت پانوراما نمایش داده می‌شوند گردش کرد. همچنین در این برنامه ویدئوها، مطالب و کاورها بصورت تمام صفحه پخش خواهند شد.

فیسبوک معتقد است که Paper چیزی فراتر از یک خبرخوان معمولی است. البته اولین چیزی که کاربر هنگام اجرا کردن برنامه با آن مواجه خواهد شد، فید مطالب و خبرها است. افراد می‌توانند آیتم‌ها را به اشتراک گذاشته، لایک کنند و یا برای آن‌ها کامنت ارسال نمایند. همچنین فیسبوک امیدوار است کاربران بتوانند از طریق علائق مشترک خود در خواندن آیتم‌ها، به برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند. کاربران فیسبوک همچنین می‌توانند نسبت به ساخت آیتم مورد نظر خود اقدام نموده و پیش از به اشتراک گذاری، به مشاهده‌ی پیش‌نمایش آن بپردازند. این پست‌ها می‌توانند به خود فیسبوک نیز وارد شوند.

این کمپانی می‌گوید که Paper، اولین محصول آزمایشگاه‌های خلاقیت فیسبوک یا همان Facebook Creative Labs است که به منظور تولید نرم‌افزار برای گوشی‌های هوشمند تشکیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات