گوگل لیست تغییرات سرویس گوگل پلی 4.1 را منتشر کرد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل باز هم یک بروزرسانی جدی برای سرویس گوگل‌پلی در نظر گرفته که برای سازندگان بازی بسیار مفید و مهم است. در این بروزرسانی که به نسخه‌ی 4.1 این سرویس مربوط می‌شود، امکاناتی برای بازی‌های مالتی‌پلیر نوبتی و همچنین استفاده‌ی بهتر از فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو و همچنین گوگل پلاس و جیمیل پیش‌بینی شده که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که نسخه‌ی جدید سرویس Google Play، برای سازندگان نرم‌افزار و البته کاربران بسیار مهم و مفید است؛ چرا که چند قابلیت مهم به آن اضافه شده که در معرفی نرم‌افزارهای کاربردی مفید است.

ابتدا در مورد بازی‌های مالتی‌پلیر یا چندنفره که روند نوبتی دارند یا به اختصار TBT هستند، باید گفت که یک فریم‌ورک ویژه در اختیار سازندگان این بازی‌ها قرار می‌گیرد تا در ساخت چنین عناوینی از آن استفاده کنند. از همان ابتدا هم برای معرفی بازی‌های مالتی‌پلیر نوبتی نیاز به این فریم‌ورک وجود داشت و بازی‌هایی مثل Magic 2014، به خاطر فقدان پشتیبانی لازم، از این حالت بازی محروم شدند.

در نسخه‌ی جدید گوگل‌پلی، پیش‌نمایشی از واسط نرم‌افزارنویسی جدید گوگل‌درایو، برای سازندگان نرم‌افزار نیز رونمایی شده که به کمک آن می‌توان استفاده از گوگل‌درایو در اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر کرد؛ به طوری که بارگذاری و ذخیره کردن فایل روی گوگل درایو کاملاً عادی و راحت است. این ویژگی هم برای نرم‌افزارهای مدیریت فایل و مانند آن بسیار مفید و کاربردی است.

کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری یا به اختصار SDK جدیدی که برای Google Mobile Ads معرفی شده، در نمایش تبلیغات با دبل‌کلیک و جستجوی تبلیغات کاربرد دارد.

در نسخه‌ی جدید، قابلیت تکمیل خودکار پست‌های گوگل پلاس نیز پیش‌بینی شده و در نهایت در نرم‌افزار جیمیل، پیشنهاد خودکار برای گیرندگان ایمیل نیز اضافه شده است. پیشنهاد گیرندگان بر اساس لیست تماس‌ها در جیمیل، وسایل همراه و لیست دوستان در گوگل پلاس صورت می‌گیرد.

در هفته‌های آتی، این بروزرسانی برای وسایل اندرویدی عرضه می‌شود. اگر از توسعه‌دهندگان اندروید هستید، حتماً به وب‌سایت توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای اندروید سری بزنید و تغییرات جدید را بیشتر بررسی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات