گوگل با جلوگیری از بارگذاری تصاویر، دیتای مصرفی نسخه‌ی اندروید کروم را کاهش می‌دهد

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از اینترنت همراه روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از افراد اینترنت سیم‌کارت را برای انجام کارهای خود انتخاب می‌کنند. گوگل برای کاربرانی که از اینترنت ضعیفی برخوردار هستند تدابیری اندیشیده است با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیش از این در مقاله‌ای به صورت کامل به راه‌های کاهش دیتای مصرفی در گوشی‌ها پرداخته شد. یکی از مشکلات اصلی استفاده‌کنندگان اینترنت سیم‌کارت مساله هزینه بالای آن است. گوگل تقریبا یک سال پیش ویژگی Data Saver را به نسخه‌های اندروید و iOS مرورگر کروم آورد. با فعال‌ کردن این ویژگی تمام وب‌سایت‌ها برای فشرده‌سازی به سرورهای گوگل منتقل می‌شوند. حالا بعد از گذشت حدودا یک سال گوگل قصد دارد این ویژگی را بهبود ببخشد تا کاربرانی که به اینترنت ضعیف دسترسی دارند با صرف کمترین هزینه به وب گردی بپردازند.

دیتا سیور

وقتی ویژگی Data Saver فعال و سرعت اینترنت موبایل کاربر کم باشد گوگل کروم فقط متن‌ها را نمایش خواهد داد. به کمک این ویژگی تنها تصاویری که کاربر می‌خواهد به نمایش در خواهد آمد. همچنین برای کاربرانی که قصد دیدن تمام تصاویر را دارند گزینه‌ای در نظر گرفته شده است. بنابراین کافی است پس از بارگذاری وب‌سایت برای دیدن یک تصویر آن را انتخاب کنید. به گفته گوگل این ویژگی دیتای مصرفی در گوشی‌های اندرویدی را تا ۷۰ درصد کاهش خواهد داد.

این ویژگی برای مناطقی که سرعت اینترنت در مناسب نیست بسیار کاربردی خواهد بود از این رو ابتدا برای کشورهای هند و اندونزی عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ آیا این ترفند برای شما کاربردی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات