مجموعه اپلیکیشن های مورد نیاز برای سفر به کربلا در اربعین - زوم اپ

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر شما هم قصد سفر به کربلا در ایام اربعین را دارید، در ادامه شما را با چند اپلیکیشن اندرویدی در رابطه با اربعین حسینی و سفر زائران پیاده به کربلا آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، بسیاری از دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) برای زیارت به سمت کربلا و حرم مطهر این امام می‌شتابند. در این سفر می‌توانید از اپلیکیشن های زیر استفاده کنید.

همراه اربعین

2 c17df

قصد سفر به هر جایی را که داشته باشیم، معمولا ابتدا در زمان‌بندی‌ها دچار مشکل می‌شویم به طوری که دیرتر از آنچه فکرش را می‌کردیم به مقصد رسیده یا با کمبود برخی وسایل و پیش‌نیاز‌ها مواجه خواهیم شد که به دلیل بی‌اطلاعی از آنکه شاید چنین ابزار یا وسیله‌ای به دردمان بخورد از آوردن آن‌ها خودداری کرده‌ایم. بخش اصلی "همراه اربعین" با پرداختن به این موضوع و آگاه کردن شما از اطلاعات عمومی لازم برای این سفر مانند جدول پیشنهادی برای زمان‌بندی پیاده‌روی و... و این که چه چیزهایی ممکن است در طول این مسیر به کارتان بیاید می‌تواند به شما در بستن یک بار سفر بی‌نقص کمک کند. همچنین در طول سفرهایی که به خارج از شهر یا کشور می‌روید بعضی احکام دینی مانند خواندن نماز دچار تغییراتی خواهند شد که توسط بخش احکام موردنیاز در این برنامه، می‌توانید اطلاعات جامعی را درباره‌ی طهارت و نماز شکسته یا جماعت و... مطالعه کنید.

راهنمای زائران اربعین حسینی

اپلیکیشن "راهنمای زائران اربعین حسینی" با جمع‌آوری اطلاعاتی بسیار جامع و کامل در یک مکان، تمام نیاز‌های احتمالی شما را در این مسیر برطرف خواهد کرد. این اپلیکیشن دارای نقشه‌های دقیق و آفلاین از نجف و کربلا است و نقشه‌ی آفلاین جداگانه‌ای از مسیرهای موجود از سوی نجف تا کربلا نیز در آن قرار گرفته شده است. می‌توانید با استفاده از این نقشه‌ها و موقعیت‌یاب گوشی، موقعیت فعلی خود را به طور دقیق روی نقشه مشاهده کنید و با توجه به نقشه‌ی آفلاین پیش‌رو، مسیر را به درستی انتخاب کرده و به سوی کربلا راهی شوید. نکته‌ی جالبی که در بخش مسیریابی وجود دارد امکان ارسال موقعیت مکانی از طریق پیام کوتاه است که می‌توانید در صورتی که بنا به هر دلیلی از کاروان خود جا ماندید یا مسیر را گم کردید، با ارسال موقعیت فعلی خود به یکی از اعضای کاروان، مجددا به مسیر درست و هم‌گروهی‌های خود محلق شوید. در نقشه‌های موجود در برنامه نیز اماکن مختلفی از جمله خیابان‌های مهم و اصلی نجف و کربلا، مکان‌های مذهبی، مراکز درمانی و بهداشتی، استراحتگاه‌ها و هتل‌ها مشخص شده‌اند که می‌توانید با استفاده از آنها، در زمان خود برای مراجعه به این مکان‌ها صرفه‌جویی کنید. ادعیه‌ی صوتی نیز دیگر بخش موجود در این برنامه است.

آن‌سو

3 62939

 اپلیکیشن اندرویدی "آن‌سو" مجموعه ای از ابزارهای جهت‌یابی قبله و... و همچنین اعلام اوقات شرعی شهرهای مختلف در اختیار شما قرار خواهدداد که به کمک آن می‌توانید زمان‌هایی که به مسافرت‌های خارج از شهر یا حتی کشور می‌روید، همیشه و همه جا از جهت صحیح قبله‌ی نماز، ساعت دقیق اذان و... با خبر باشید تا بتوانید نمازهای خود را اول وقت بخوانید یا حداقل اگر به هر دلیلی به خواندن اول وقت آن نمی‌رسید، با آگاهی از زمان اذان بعدی، از قضاشدن نماز فعلی خود جلوگیری کنید. این اپلیکیشن شامل قطب‌نما برای نمایش چهار جهت اصلی و زاویه دقیق نسبت به شمال است و اطلاعات مختلف دیگری همچون طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا را نیز به اطلاع شما خواهد رساند. بخش اوقات شرعی آن نیز به طور کامل از اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب، اذان مغرب و نیمه‌شب شرعی شما را آگاه خواهد کرد. توسط این ابزار می‌توانید با انتخاب دستی یا خودکار شهری که در آن قرار دارید، اوقات شرعی را مطابق با مکان فعلی خود دریافت کنید. آخرین ویژگی جذابی که قصد معرفی آن را داریم نیز وجود چهار جهت پیش‌فرض از شهرهای نجف، کربلا، مشهد و قم است تا در صورتی که خواهان خواندن دعایی به سمت نجف اشرف، حرم امام رضا یا... بودید نیز با آگاهی دقیق از جهت صحیح، بتوانید رو به مکان مورد نظر دعای خود را به زبان بیاورید.

Battery Doctor

9 99877

یکی از جالب‌ترین امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد، شارژ کردن گوشی در سه مرحله‌ی اختصاصی است که با شیوه‌ای تخصصی، باتری شما را به بهترین نحو ممکن شارژ می‌کند که همین موضوع باعث دوام بیشتر باتری و دیرتر خالی شدن آن خواهد شد. امکان مدیریت روی برنامه‌ها و مشاهده‌ی نحوه‌ی مصرف آن‌ها از باتری نیز امکان فوق‌العاده‌ی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های پرمصرف خود را شناسایی و اقدام به حذف یا Stop آن‌ها کنید. همچنین در این برنامه امکانی برای مدیریت برنامه‌هایی که هنگام روشن شدن گوشی به طور خودکار اجرا می‌شوند، در نظر گرفته‌شده است که می‌توانید با استفاده از آن، اپلیکیشن‌های بدون استفاده‌ای که در پس‌زمینه‌ی گوشی شروع به کار خواهند کرد را از این لیست حذف کنید. غیرفعال کردن برنامه‌های غیر‌ضروری که باعث مصرف بیش از اندازه‌ی باتری می‌شوند، خاتمه دادن به اپلیکیشن‌ها با Task Killer قدرتمند، متوقف‌کردن برنامه‌ها هنگام خاموش شدن صفحه، نمایش زمان دقیق تا شارژشدن باتری، سیستم شارژ ۳ مرحله‌ای، کنترل روشنایی، مدیریت CPU، نمایش دمای باتری و پشتیبانی از دو پلت‌فرم اندروید و آی‌‌ او‌ اس از امکاناتی هستند که به هر چه محبوب‌تر شدن این اپلیکیشن کمک شایانی کرده‌اند.

این مطلب در تاریخ ۱۹ آبان ۹۵ بروزرسانی شده است

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات