گوگل پشتیبانی از مرورگر کروم در نسخه‌های قدیمی ویندوز و مک را پایان خواهد داد

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
گوگل در هفته‌ی گذشته اعلام کرد که پشتیبانی از مرورگر کروم بر روی سیستم‌های قدیمی اپل و مایکروسافت را در سال آتی قطع خواهد کرد. این اتفاق تا ماه آوریل سال ۲۰۱۶ (فروردین ماه ۱۳۹۵) رخ نخواهد داد و تا آن زمان امکان آپدیت کردن مرورگر کروم به آخرین نسخه برای دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های قدیمی ممکن خواهد بود.
تبلیغات

گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از مرورگر کروم در ویندوز XP، ویندوز ویستا و همچنین نسخه‌های 10.6، 10.7 و 10.8 از OS X در سال آتی پایان خواهد یافت. پس از پایان پشتیبانی گوگل شما همچنان قادر خواهید بود که از این مرورگر استفاده کنید، ولی دیگر امکان بروزرسانی مرورگر خودتان را نخواهید داشت. بروزرسانی‌های ارائه شده برای این مرورگر عمدتا برای رفع مشکلات امنیتی عرضه می‌شوند و از دست دادن این بروزرسانی‌ها می‌تواند برای کاربران این سیستم‌ها مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

گوگل علت این اقدام خودش را مشکلات امنیتی این سیستم‌عامل‌ها اعلام کرده است. مدت زیادی است که مایکروسافت ویندوز XP را از لیست سیستم‌های پشتیبانی رسمی خودش خارج کرده است. اپل نیز با ارائه‌ی آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل خودش به صورت رایگان، مشکلات کاربران را در استفاده از سیستم‌های قدیمی برطرف کرده است.

بروزرسانی سیستم‌عامل به آخرین نسخه‌ی ممکن نه تنها می‌تواند امکانات جدید و امنیت بیشتری را برای سیستم‌های شما فراهم کند، بلکه خیال شما از بابت بروزرسانی‌های مرورگر محبوب کروم را نیز راحت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات