مرورگر فایرفاکس بالاخره برای iOS نیز عرضه شد

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که موزیلا علاقه دارد مرورگر فایرفاکس این شرکت همه‌گیر شود، یکی از موانع در راه رسیدن به این هدف، نبود مرور فایرفاکس در سیستم عامل iOS بوده است. حالا پس از مدت‌ها انتظار موزیلا اقدام به انتشار این مرورگر بر روی سیستم عامل اپل نیز کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موزیلا سال‌ها است که در سیستم عامل اندروید حضور دارد اما جای خالی این مرورگر در سیستم عامل iOS همواره حس شده است. موزیلا، اپل را مقصر این اتفاق دانسته چرا که این شرکت اجازه نمی‌دهد شرکت‌ها از موتور مرورگری غیر از موتور مرورگر مختص اپل استفاده کنند.

با این حال موزیلا از تصمیم خود برگشت و اعلام کرد تا آخر سال ۲۰۱۵ نسخه‌ی iOS مرورگر محبوب خود را عرضه خواهد کرد. حالا موزیلا به وعده‌ی خود وفا کرده و فایرفاکس را برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر کرده است.

همانند نسخه‌ی اندرویدی که بیش از سه سال است که وارد پلی استور گوگل شده است، فایرفاکس در iOS نیز دارای ویژگی‌هایی مانند مرور خصوصی و پشتیبانی از حساب کاربری فایرفاکس است. با استفاده از این حساب کاربری می‌توان بوک‌مارک‌ها، تاریخچه مرور وب و تب‌ها و رمز عبورهای ذخیره شده را از دستگاه‌های دیگر به این نسخه از مرورگر انتقال داد.

البته انتخاب مرورگر سلیقه‌ای بوده و تفاوت عمده‌ای بین سافاری، کروم و فایرفاکس وجود ندارد و این انتخاب بیشتر بسته به مرورگری است که بر روی کامپیوتر شخصس خود استفاده می‌کنید. با این حال اضافه شدن مرورگری قدرتمند به مجموع مرورگرهای در دسترس می‌تواند خبری خوب برای کاربران سیستم عامل اپل باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات