زوم‌اپ: بهترین اپلیکیشن‌ها برای علاقه مندان به مکالمه‌ی تصویری

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
مطالعه 5 دقیقه
به لطف پیشرفته‌تر شدن ارتباطات آنلاین در سرتاسر دنیا، تماس‌های ویدیویی در حال تبدیل شدن به یکی از رایج‌ترین راه‌های تماس‌ هستند و روزی که تماس صوتی، به طور کامل جای خود را به تماس‌های ویدیویی بدهد چندان دور از ذهن نیست. برای آشنایی با ۵ اپلیکیشن برتر در این زمینه، با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

تماس‌ ویدیویی امروزه به یکی از راه‌های ارتباطی رایج در بین کاربران تبدیل شده است؛ به طوری که حتی در مواردی تخصصی مانند گزارش‌ها و گفتگو‌های خبری یا در کنفرانس‌های گروهی نیز بارها از این قابلیت ویژه استفاده شده. درواقع تماس‌های ویدیویی با وجود آنکه در ابتدا در مواردی تخصصی همچون مثال‌های ذکر شده استفاده می‌شد، به مرور زمان و با گسترده شدن هر چه بیشتر اینترنت پرسرعت، به مکالمه‌های عادی و روزمره تبدیل شده است و خوشبختانه در عصر حاضر، می‌توانید با دوستان و عزیزان خود در هر جای دنیا، به صورت رایگان و تصویری تماس برقرار کنید. در ادامه توجه شما را به پنج اپلیکیشن برتر و شناخته شده در این زمینه جلب می‌کنیم.

FaceTime

video calling1

کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند برای این امر از اپلیکیشن اختصاصی اپل یعنی FaceTime استفاده کنند که البته متاسفانه به دلیل بومی بودن این اپلیکیشن و نبود نسخه‌ای مخصوص برای پلتفرم‌های دیگر، استفاده از آن تنها در شرایطی کاربردی خواهد بود که قصد ارتباط ویدیویی با دارندگان گوشی‌های آیفون را داشته باشید. دسترسی سریع و آسان به FaceTime نیز از ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آید که با قرارگیری در بخش Contacts‌های گوشی، امکان برقراری تماس ویدیویی با دوستان را به سریع‌ترین شکل ممکن محیا می‌کند.

Hangouts

video calling2

گوگل نیز مانند اپل سیستم‌عامل موبایل خود را با اپلیکیشن پیش‌فرض Google Hangouts ارائه داده است تا نیازهای کاربران اندرویدی را در زمینه‌های مختلف از جمله تماس ویدیویی برطرف کند. البته نکته‌ی مثبتی که در رابطه با این برنامه وجود دارد، ساخته شدن نسخه‌ی مخصوص به iOS آن است؛ سیاستی که کاملا عکس آنچه از سوی اپل شاهد بودیم است و بار دیگر انحصار طلبی‌های این کمپانی را مورد بحث قرار می‌دهد. به کمک این ویژگی می‌توانید با تمام دوستان خود حتی افرادی که از گوشی‌های آیفون برخوردارند تماس ویدیویی برقرار کنید.اما موضوعی که Google Hangouts را تا این حد محبوب کرده است امکان تماس گروهی آن است که به کمک آن می‌توانید نهایتا با ۱۰ نفر، به طور همزمان به مکالمه‌ی تصویری بپردازید که یک ویژگی با ارزش به حساب می‌آید.

Viber

video calling3

اپلیکیشن سوم نام آشنایی برایتان خواهد داشت. وایبر دیگر اپلیکیشنی انتخابی در این لیست است که جزء برترین اپلیکیشن‌های تماس ویدیویی به حساب می‌آید که البته همانطور که شما هم آگاه هستید، ویژگی‌های دیگر آن نیز مانند پیام متنی و... بسیار مورد توجه کاربران دنیا قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شد Viber را در این لیست قرار دهیم احترام آن به شخصی است که به منظور تماس ویدیویی با او تماس می‌گیریم. به این صورت که شما قادر به برقراری مستقیم یک تماس ویدیویی نیستید و ابتدا باید به صورت صوتی با شخص مورد نظر تماس بگیرید تا قادر به انتخاب حالت ویدیویی باشید.

Skype

video calling4

شاید در مباحثی همچون پیام متنی، استیکر یا... وایبر کامل‌ترین اپلیکیشن در این لیست باشد، اما اگر حتی یک بار به سراغ تماس‌های ویدیویی رفته باشید حتما از این موضوع آگاه هستید که Skype یکی از پرطرفدار‌ترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری تماس‌های ویدیویی است. البته این برنامه نیز مانند وایبر از پیام‌های متنی و ایموجی‌ها پشتیبانی می‌کند با این حال بخش تماس ویدیویی آن به قدری قدرتمند و با کیفیت عمل می‌کند که اکثریت آن را با همین ویژگی می‌شناسند. ضمن آنکه در آینده ای نه چندان دور نیز با راه اندازی کامل و گسترده کردن امکان ترجمه‌ی همزمان، Skype می‌تواند غوغایی در مبحث مکالمه‌های ویدیویی ایجاد کند. برتری دیگری که این اپلیکیشن مایکروسافتی نسبت به رقیبان خود دارد، پشتیبانی از ویندوزفون است که یک اکوسیستم کامل و بدون نقص را برای مکالمه‌ی ویدیویی بدون محدودیت به وجود آورده است.

Imo

video calling5

Imo آخرین اپلیکیشنی است که در این لیست به معرفی آن خواهیم پرداخت. اپلیکیشنی که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد، اما هنوز آن طور که باید در میان کاربران ایرانی جا باز نکرده است. از ویژگی‌های Imo می‌توان به امکان برقراری تماس ویدیویی مستقیما از بخش Contacts‌ها اشاره کرد که به کمک آن می‌توانید تنها با یک لمس، با شخص مورد نظر تماس ویدیویی برقرار کنید. بدیهی است که Imo برای رقابت جدی با دیگر رقیبان خود نیاز به ویژگی‌هایی بسیاری دارد که اضافه شدن آن‌ها در آپدیت‌های بعدی، چندان دور از ذهن نیست.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات