کروم از اول سپتامبر تبلیغات مبتنی بر فلش را نمایش نخواهد داد

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در ماه ژوئن اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک از نمایش محتویات غیرمرتبط با موضوع صفحه‌ی وب که مبتنی بر فلش باشد، در مرورگر کروم جلوگیری خواهد کرد. حال این کمپانی وعده داده که این ویژگی از اول ماه سپتامبر اجرا خواهد شد.
تبلیغات

 گوگل در ماه ژوئن اعلام کرد تبلیغات مبتنی بر فلش را در مرورگر کروم بیش از پیش کنترل خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، از این پس محتویات فلش غیرمرتبط با صفحه‌ی اصلی در وب، توسط این مرورگر بلاک خواهد شد. یقینا چنین تغییری بسیار مورد استقبال کاربرانی قرار خواهد گرفت که از وجود تبلیغات مبتنی بر فلش به ستوه آمده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط غول جستجو، بروزرسانی جدید کروم در اول سپتامبر سال جاری محتویات فلش را بصورت پیش فرض بلاک خواهد کرد.

گوگل به تمام کمپانی‌ها و نهادهایی که از آگهی‌های فلش استفاده می‌کنند، توصیه کرده تا به جای فلش از HTML5  استفاده کنند. یقینا جلوگیری از نمایش محتوای فلش در وب‌سایت‌ها می‌تواند علاوه بر در اختیار گذاشتن تجربه‌ی لذت‌بخش در وبگردی، باعث افزایش عمر باتری لپ‌تاپ و انواع گجت‌های موبایل شود. استفاده بیش از حد از باتری یکی از مشکلات عمده‌ی کروم است که آن را از این نظر در برابر سافاری روی مک در موضع ضعف قرار می‌دهد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که کاربران می‌توانند این ویژگی را بصورت دستی در نسخه‌‌ی کنونی کروم فعال کنند. برای فعال کردن این ویژگی پس از رفتن بخش تنظیمات، کافی است به مسیر زیر بروید: Show advanced setting>Privacy>Content Setting>Detect and run important plugin Content؛ در این بخش می‌‌توان فلش را غیرفعال کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات