نسخه‌ی بتای مرورگر کروم برای اندروید با قابلیت‌های جدید منتشر شد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۱۵ برخی از ویژگی‌های جدید مرورگر کروم برای موبایل را معرفی کرد. حال بخشی از این قابلیت‌های جدید تحت نسخه‌ی ۴۵ بتا در اختیار کاربران قرار گرفته است.
تبلیغات

در جریان برگزاری کنفرانس I/O 2015 گوگل به برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در مرورگر کروم اشاره کرد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به تب‌های سفارشی یا Custum Tab اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت توسعه دهندگان قادرند تا در صورت نیاز به بازشدن یک صفحه‌ی وب توسط کاربر، این صفحه را در داخل اپلیکیشن خود برای کاربر نمایش دهند و دیگر نیازی به سوییچ کردن اپلیکیشن و اجرای مرورگر کروم نیست، چراکه یک تب اختصاصی کروم در قالب اپلیکیشن اجرا شده و محتویات مورد نیاز را برای کاربر نمایش می‌دهد.

آخرین بیلد از مرورگر کروم با شماره‌ی ۴۵.۰.۲۴۵۴.۲۱ در فروشگاه گوگل پلی استور در دسترس است. همانطور که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید می‌توان در صورت نیاز به باز کردن یک لینک آن را با استفاده از Custom Tab اجرا کرد.

این ویژگی بستگی به توسعه دهنده‌ی اپلیکیشن دارد و شاید در تمامی اپلیکیشن‌ها نتوان از این قابلیت استفاده کرد، چراکه توسعه دهنده پشتیبانی از آن را مدنظر خود قرار نداده است. درست مثل تب‌های اصلی مرورگر کروم در این حالت نیز اطلاعات کاربری نظیر نام‌های کاربری و رمز عبورهای وارد شده ذخیره خواهند شد.

در کنار Custom Tabs قابلیت‌های دیگری نیز در بخش بوک مارک‌ها و همچنین کنترلرهای پخش مالی مدیا توسط کروم بهبود یافته و تغییر یافته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات