زوم‌اَپ: مرورگر سریع و محبوب DolphinBrowser

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Dolphin Browser یکی از قدرتمندترین مرورگرها موبایل و رقیب سرسختی برای کروم و فایرفاکس است.
تبلیغات

همیشه یکی از مهم‌ترین نکاتی که کاربران موبایل برای انتخاب مرورگر خود در نظر می‌گیرند، سرعت اجرای مرورگر است. مرورگر‌هایی همچون فایرفاکس یا اپرا در کنار تمام ویژگی‌های منحصر به فردشان، برای گوشی‌های معمولی و ضعیف بازار بسیار سنگین هستند و گاهی استفاده از آن‌ها به قدری کند و با تاخیر صورت می‌گیرد که لذت وب‌گردی را به کابوس وب‌گردی تبدیل می‌کند.

در سال‌های اخیر مرورگر‌های مختلفی به منظور سبک بودن و اجرای سریع، با حجم‌های کیلوبایتی یا مگابایتی منتشر شده‌اند که همگی بعد از یک مدت از میدان به در شدند. Dolphin Browser اما نامی است که شاید برای کاربران موبایل، حتی بیشتر از فایرفاکس و کروم آشنا باشد. مرورگر دلفین یکی از بهترین مرورگرهای اندروید و دیگر پلفترم‌های موبایل است که انبوهی از امکانات جالب را در کنار اجرای سریع و روان خود در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با نصب مرورگر دلفین، هرگز به مرورگر دیگری نیاز نخواهید داشت چراکه این اپلیکیشن علاوه بر دارا بودن افزونه‌های مختلف، قادر به پشتیبانی از جاوا اسکریپت و فلش نیز هست و فارغ از چگونه بودن وب‌سایت مورد نظر، آن را به طور کامل و صحیح برای شما بارگذاری می‌کند.

dolphin2

یکی از ویژگی‌های Dolphin Browser که بیشتر از امکانات دیگر آن مورد توجه قرار گرفته، قابلیت Gesture است که به شما امکان ایجاد میانبرهای اشاره‌ای برای سایت‌ها را می‌دهد. برای مثال شما تعیین می‌کنید تا با کشیدن یک حرف G به صورت دست‌نویس، سایت Google برای شما بارگذاری شود. یا با رسم حرف Z با انگشتان خود، وارد سایت زومیت شوید.

اگر پیش‌تر نیز از این نرم‌افزار استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که هر جا سخن از Dolphin باشد، نام Jetpack نیز وجود دارد. Jetpack نسخه‌ای ویرایش شده و فوق‌العاده سریع‌تر از دلفین است که توسط تیم تولیدکننده‎ی همین نرم‌افزار یعنی دلفین ساخته شده تا سرعت و روان بودن این مرورگر را حتی از قبل هم بیشتر کند.

این ویرایش جداگانه که برای استفاده از آن به نصب DolphinBrowser نیاز خواهید داشت می‌تواند کد‌های جاوا اسکریپ و HTML5 را با سرعتی بالا اجرا کند و به گفته‌ی طراح آن سرعت اجرای وب‌سایت‌ها توسط این مرورگر ۱۰ برابر مرورگر پیش‌فرض گوشی و ۲ برابر مرورگر کروم است.

dolphin23

وجود بیش از 60 افزونه برای آن، دارا بودن Gesture‌های پیش‌فرض برای Back, Forward, Bottom Page, Top Page, Refresh, Exit, New Tab , Close Tab و امکان تعیین Gesture جدید برای سایت‌ها، بوک‌مارک کردن آسان صفحات، قابلیت مینیمایز کردن مرورگر و جستجو در موتورهای جستجوگر به وسیله صحبت کردن (Sonar) از ویژگی‌هایی است که این مرورگر را به یک مرورگر قدرتمند و کامل برای اندروید و آی‌او‌اس تبدیل می‌کند. اگر تا به حال از این مرورگر استفاده نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای دانلود و نصب آن اقدام کنید.

برای دانلود می‌توانید از لنیک‌های زیر استفاده کنید. همچنین برای دانلود نسخه‌ی Jetpack برای گوشی‌های اندروید، از این لینک استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات