مکستون مرورگر MxNitro را با ادعای ۳۰ درصد سرعت بیشتر از کروم عرضه کرد

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش Maxton مرورگر جدیدی را برای ویندوز عرضه کرد که MXNitro (خلاصه‌ای از Maxthon Nitro) خوانده می‌شود. شرکت مکستون مدعی است که مرورگر ساخته شده «سریع‌ترین مرورگر پی‌سی در جهان است». در ادامه بیشتر درباره این مرورگر صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات

این ادعا با ظاهر مینیمالیست و ساده رابط کاربری این مرورگر، همچنین پتنت جدید آمادگی قبل از اتصال و تکنولوژی پیش‌ مکنده مرورگر میسر خواهد شد. شرکت مکستون فعال در زمینه مرورگر‌ها مدعی است که تمام ویژگی‌هایی که منابع عظیم و تاخیرات زیاد را در مرورگر‌های معمولی ایجاد می‌کرده‌اند از MxNitro خارج کرده تا راه‌اندازی و رندر کردن صفحات در کمترین زمان ممکن انجام شود.

maxthon nitro2-730x420

از مارس ۲۰۱۴ این مرورگر تحت توسعه بوده، Maxyhon درباره مخلوق خود می‌گوید؛ MxNitro بسیار سریع باز می‌شود، بارگذاری و لود صفحات وب نیز در این مرورگر سریع‌تر از هر مرورگر موجود پی‌سی در ویندوز است. این کمپانی برای به رخ کشیدن ویژگی‌های مرورگر خود موارد زیر را برمی‌شمارد:

  • نصب و باز شدن با سرعتی ۳ برابر هر مرورگر پی‌سی‌ در ویندوز - کروم ۳۷
  • لود صفحات ۳۰ درصد سریع‌تر از کروم ۳۷
  • قابل توجه‌ترین افزایش سرعت مرورگری وب در هر کامپیوتر شخصی ویندوزی تا قبل از ۲۰۱۴
  • کاملا رایگان، ظاهر مرورگر بسیار خلاقانه و ساده طراحی شده تا به کاربران جدید در استفاده اول حس راحتی را انتقال دهد.

در آزمایشی که ما انجام دادیم به نظر سرعت MxNitro خیلی خوب بود. با اینکه برخی ویژگی‌های پایه‌ای هنوز در آن وجود ندارد اما برای کسانی که وقت زیادی برای مرور در وب می‌گذارند، گزینه خوبی خواهد بود.

یکی از نکات جالب در مورد این مرورگر اسم آن است. مشخص نیست چرا نام این مرورگر بر خلاف ظاهر ساده آن انقدر سخت در نوشتن و تلفظ انتخاب شده است. احتمالا در آینده شرکت مکستون باید به فکر یک اسم کوتاه‌ و ساده‌تر باشد تا هجا‌های تلفظ اسم این مرورگر کمتر شود.

این کمپانی می‌گوید هدفش در ساخت چنین مرورگری، کاربرانی بوده که سرعت فوق‌العاده زیاد، عملکرد بسیار قوی با طراحی مینیمالیست و استفاده کم از حافظه رم و CPU را می‌خواستند. اگر کاربر ویندوز هستید و دوست دارید یک مرورگر سریع را امتحان کنید آخرین مخلوق Maxthon می‌تواند ارزش نصب را داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات