گوگل سرویس نقشه‌ی خود را بروزرسانی کرد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
تابستان سال گذشته گوگل یک بروزرسانی عمده را روی سرویس نقشه‌ی خود اعمال کرد که پس از آن تغییرات اساسی در رابط کاربری ایجاد شد. امسال گوگل تا زمان برگزاری مراسم سالیانه‌ I/O صبر نکرده و تغییرات و بروزرسانی‌های خود را پیش از موعد مقرر در سرویس نقشه‌ی خود اعمال کرده است. این بروزرسانی در نسخه‌ی ۸ گوگل مپ برای اندروید و نسخه‌ی ۳ برای iOS عرضه خواهد شد.
تبلیغات

از جمله‌ی تغییرات عمده‌ی اعمال شده در این نسخه می‌توان به مسیریابی و خود نقشه اشاره کرد. سرویس نقشه‌ی گوگل با ارائه مسیرهای کوچه و خیابان‌های باریک، با یافتن بهترین و بهینه‌ترین مسیرهای ممکن، کاربر را هدایت خواهد کرد. همچنین گوگل در کوتاه‌ترین زمان در صورت روبرو شدن با ترافیک مسیر جایگزینی را انتخاب کرده و کاربر را از طریق این مسیر جدید هدایت خواهد کرد. همچنین در مورد استفاده از نقشه‌های گوگل بصورت آفلاین نیز امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران می‌توانند همچنان نقشه‌ها را ذخیره کرده و بصورت آفلاین استفاده نمایند. همچنین امکان ذخیره  نقشه‌ها با نام‌های متفاوت فراهم شده. علاوه بر این، نتایج حاصل از جستجو را نیز می‌توان با استفاده از فیلترهایی چون ساعت‌های فعالیت، رتبه‌بندی و قیمت مشاهده کرد.

در صورتی که از خودرو استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید  از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Uber، نحوه‌ی حمل‌و‌نقل خود را انتخاب و در نتیجه زمان مورد نیاز را برای رسیدن به مقصد از طرق مختلف مقایسه نمایید. کافی است تا انتخاب کنید که به چه طریقی می‌خواهید به مقصد برسید؛ با یک کلیک روی نقشه و اجرای اپلیکیشن Uber، زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد محاسبه شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. در صورتی که سفر با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی را انتخاب کنید، گوگل گزینه‌های بیشتری را پیش روی کاربران قرار داده که نمایش ساعت قطارها یکی از این گزینه‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات