مایکروسافت نرم‌افزار Remote Desktop را برای ویندوز فون ارایه کرد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
حالا از طریق گوشی ویندوزی خود می‌توانید کامپیوتر مجهز به سیستم‌عامل ویندوز را کنترل کنید.
تبلیغات

مایکروسافت پیش از این امکان اتصال به کامپیوترهای ویندوزی از طریق ابزارهای موبایل مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و اندروید را فراهم کرده بود، اما کاربران ویندوز فون از چنین قابلیتی بی‌بهره بودند. اخیرا این کمپانی اپلیکیشن Remote Desktop را برای سیستم‌عامل موبایل خود نیز ارایه نموده تا کاربران ویندوز فون بتوانند از راه دور و از طریق تلفن هوشمند به کامپیوتر مورد نظر خود متصل شوند.

اپلیکیشن ریموت دسکتاپ مایکروسافت به صورتی مجانی از طریق فروشگاه Windows Phone Store در دسترس کاربران این سیستم‌عامل قرار گرفته‌ است. این نرم‌افزار که در حال حاضر فاز آزمایشی را سپری می‌کند و هنوز نهایی نشده، تنها بر روی تلفن‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون ۸.۱ قابل اجرا است. مایکروسافت چند هفته دیگر زمان نیاز دارد تا بتواند مشکلات نسخه فعلی نرم‌افزار ریموت دسکتاپ تحت ویندوز فون را رفع کند و نسخه نهایی آن را منتشر نماید؛ اما با این حال این نرم‌افزار می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران اکوسیستم موبایل مایکروسافت را جهت اتصال به کامپیوتر شخصی از راه دور را برطرف کند.

برای استفاده از این نرم‌افزار ابتدا باید قابلیت Remote Desktop را بر روی کامپیوتر خود فعال کنید تا بتوانید با وارد کردن نام کامپیوتر یا آی‌پی مربوط به آن در اپلیکیشن Remote Desktop تحت ویندوز فون، به کامپیوتر خود متصل شوید و کنترل آن را از طریق تلفن هوشمند در اختیار بگیرید.

اگر تلفن هوشمند شما مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون ۸.۱ است می‌توانید جدیدترین نسخه از اپلیکیشن Remote Desktop را از فروشگاه ویندوز فون دانلود و استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات