فیسبوک به زودی امکان چت کردن از طریق اپ خود را غیر فعال و به جای آن اپلیکیشن پیام‌رسان را جایگزین خواهد کرد

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک طی یک اطلاعیه که در برخی کشورهای اروپایی منتشر شده، اعلام کرد که قابلیت چت کردن از درون اپلیکیشن مخصوص این شبکه غیرفعال خواهد شد و کاربران مجبور خواهند بود از اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک استفاده نمایند.
تبلیغات

با وجود اعمال این تغییرات، همچنان دکمه چت کردن در اپ فیسبوک باقی خواهد ماند، اما با انتخاب آن، اپلیکیشن پیام‌رسان شروع به کار خواهد نمود.

فیسبوک تاکید کرده که این اقدام به زودی در سراسر جهان صورت خواهد پذیرفت و تمامی کاربران موظف به دانلود و نصب اپلیکیشن پیام‌رسان این کمپانی هستند. با این وجود، برخی استثنائات همچنان در این میان وجود دارند. به عنوان مثال دستگاه‌های اندرویدی ارزان‌قیمت که از حافظه کمی برخوردار هستند، می‌توانند همچنان از روش قبلی استفاده نمایند. همچنین کاربران گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون نیز از این قاعده مستثنی بوده و می‌توانند از روش قبلی استفاده نمایند.

اگر همچنان از اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک استفاده نکرده‌اید باید بدانید که تجربه کار کردن با آن بسیار بهتر از پیام‌رسانی است که با اپ اصلی این شبکه‌ی اجتماعی یکپارچه شده بود.

درست است که قرار داشتن تمامی امکانات در یک اپلیکیشن واحد مزیت‌هایی را در پی دارد، اما ارائه یک اپلیکیشن مخصوص مانند پیام‌رسان فیسبوک می‌تواند دریچه گسترده‌ای را به روی کاربران بگشاید. صرف نظر از مشکلاتی نظیر عدم عملکرد مناسب بر روی دستگاه‌های با حافظه اندک، این اپلیکیشن آینده‌ی خوبی را در پیش خواهد داشت به خصوص اینکه به نظر می‌رسد قرار است موارد کاربردی نظیر برقرای تماس صوتی و برخی قابلیت‌های دیگر نیز در آینده‌ی نزدیک به این اپلیکیشن اضافه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات