با برترین اپلیکیشن‌های سیستم عامل کروم آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
سیستم‌عامل کروم هر روز فراگیرتر می‌شود و نرم‌افزارهای بیشتری نیز برای آن ارائه می‌شود ما بهترین نرم‌افزارهای فعلی تحت کروم را گردآوری کرده‌ایم.
تبلیغات

گوگل کروم فراتر از یک سیستم‌عامل مبتنی بر وب است. پلتفرم تازه‌ای که به تدریج مسیر خود را برای نیازهای شما به عنوان یک سیستم‌عامل هموار می‌کند. اگر یک کروم‌بوک تهیه کرده‌اید، می‌توانید ازفروشگاه برنامه کروم در جهت بهترین استفاده از پلت‌فرم جدید گوگل استفاده کنید. شما حتی در زمانی که آفلاین هستید، می‌توانید عکس‌ها را ویرایش کنید، موسیقی پخش کنید، امور مالی خود را مدیریت کنید و به ایمیل‌ها پاسخ دهید. اگر شما آماده تجربه‌کردن کروم هستید، با زومیت همراه باشید تا با چند اپلیکیشن پر کاربرد آشنا شوید.

Duolingo

آیا تا‌به‌حال مایل به یادگیری زبان دیگری بوده‌اید؟Duolingo یک اپلیکیشن معروف رایگان است که به کاربران کمک می‌کند تا دراوقات فراغت خود راه جدیدی برای برقراری ارتباط آموزش ببینند. کاربران می‌توانند زبانهایی همچون اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی یا انگلیسی را بسته به علاقه خود انتخاب کنند و به جمع دوزبانه‌ها و یا حتی فراتر از آنها بپیوندند.

Rdio

اپلیکیشن Rdio یک Jukebox اجتماعی آنلاین است که با رابط کاربری زیبای خود به شما امکان ملحق‌شدن به آن را می‌دهد. با پیوستن بهRdio می‌توانید از نسخه آزمایشی آن به مدت 2 هفته استفاده کنید. بعد از آن برای دسترسی به اشتراک ماهانه نامحدود Rdio نیازمند ثبت نام در آن هستید که این حق اشتراک را باید از وب‌استور کروم خریداری کنید. این اپلیکیشن شامل میلیون‌ها آهنگ می‌باشد. همچنین می‌توانید دوستان و یا افراد دیگر با سلایق موسیقی مشابه را دنبال کنید. شما می‌توانید با این اپلیکیشن، پلی‌لیست‌های متفاوتی همانند پلی‌لیست کاری برای خود ایجاد کنید.

PicMoney

اپلیکیشن PicMoney امکان ویرایش عکس در مرورگر کروم را برای شما فراهم نموده است. یک عکس را آپلود کنید و به سادگی گوشه‌های آن را حذف کنید، بچرخانید و یا به دلخواه خود آن را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با اضافه‌کردن افکت‌های جذاب، فیلترها و یا برچسب‌های دلخواه، به عکس جلوه خاصی دهید. به کمک اپلیکیشن PicMoney قادر خواهید بود رویداد‌های مهمی همچون قرار ملاقات، جشن تولد و ... را در آن مشخص کنید. بعلاوه شما می‌توانید برای زیباتر‌کردن عکس‌های خود،کارهایی همچون پاک کردن لکه‌ها، حذف‌کردن چین و چروک‌ها و سفید‌کردن دندان‌ها انجام دهید.

Gmail Ofline

اگر یک کروم‌بوک تهیه کرده باشید، اکثر اوقات در نزدیکی اتصال Wi-Fi خواهید بود. اما زمان‌هایی همانند مسافرت‌های هوایی یا درخلال رفت‌و‌آمد که دسترسی به اینترنت ندارید، وجود خواهند داشت که شما مایل به دسترسی به صورت آفلاین خواهید بود. گوگل، اپلیکیشنی ویژه برای دسترسی به صورت آفلاین به Gmail را ارائه داده است. این اپلیکیشن کروم که به صورت نسخه Beta باقی خواهد ماند، به شما اجازه خواندن، پاسخ‌دادن، جستجو و بایگانی کردن پیام‌هایتان را می‌دهد. همچنین این اپلیکیشن به صورت خودکار پیام‌ها را با اجرای کروم، همسان‌سازی می‌کند.

Box

یکی از محدودیت‌های بسیاری از کروم‌بوک‌ها، میزان ذخیره‌سازی اطلاعات می‌باشد. اما سرویس‌های ابری همچون Box به شما ظرفیتی ارائه می‌دهند که می‌توانید از طریق این آنها از هر کامپیوتری به اطلاعات‌تان دسترسی داشته باشید. هر حساب رایگان Box شامل 10 گیگابایت حافظه می‌باشد که فضای مناسبی برای عکس‌ها و ویدئو‌های شما دارد. از Box برای اشتراک‌گذاری با همکاران خود استفاده کنید و لینک، فایل یا فولدرهای خود را به اشتراک بگذارید.

TweetDeck

اپلیکیشن TweetDeckتمام ویژگی‌های پیشرفته توییتر را با رابط کاربری ساده ارائه می‌دهد.TweetDeck به شما این اجازه را می‌دهد که فید‌های توییتر‌تان از جمله تایم‌لاین و پیام‌ها را بر اساس اهمیت آن برای شما، سازماندهی کنید.سپس بجای جستجو در میان فیدهای‌تان برای اطلاعاتی خاص، می‌توانید آنچه که بدنبال آن هستید را ردیابی کنید. TweetDeck دارای یک نوار کناری در سمت چپ اپلیکیشن است که می‌توانید به سادگی در میان ستون‌ها به جستجو بپردازید. ویژگی‌هایی از جمله زمان‌بندی توییت‌ها و هشدار نوتیفیکیشن‌ها، به شما در به روز بودن مهم‌ترین مطالب توییتر کمک می‌کند.

Evernote Web

آیا متون زیادی در اطراف شما موجود است و از گم‌شدن مهم‌ترین‌های آن واهمه دارید؟ هدف اپلیکیشن Evernote Web، حل مشکلات سازماندهی متن‌ها می‌باشد و برای حل این مشکل، یک سرویس را برای ذخیره‌سازی همه نوت‌ها، پژوهش‌ها و پروژه‌های‌تان به شما پیشنهاد می‌دهد. این اپلیکیشن به شما اجازه ذخیره‌سازی متن، عکس، کلیپ‌، PDF و فایل‌های صوتی با قابلیت ایجاد لیست‌ و برچسب‌زدن، در پوشه‌های سازماندهی شده را می‌دهد. بعلاوه شما می‌توانید بدون جستجو تمامی فایل‌ها، و از طریق کلمات میانبر، فایل مورد نظر خود را پیدا کنید.

SoundCloud

صاحبان کروم‌بوک هم اکنون می‌توانند از طریق دانلود فایل‌های موسیقی موجود در این شبکه، به جامعه SoundCloud متصل شوند. اپلیکیشن Soundcloud به شما اجازه پیدا‌کردن ترانه و هنرمندان جدید و همچنین بیان دیدگاه خود درمورد آهنگ مورد علاقه‌تان را می‌دهد. شما نیز می‌توانید موزیک دلخواه خود را علاوه با دوستان, در شبکه‌های اجتماعی ازجمله Twitter، Tumblr، Facebook و Foursquare یا در وبلاگها به اشتراک بگذارید. ایجاد حساب‌های کاربری به صورت رایگان می‌باشند و کاربران می‌توانند برای دسترسی به آمار و ارقام، حساب خود را به حساب Premium ارتقاء دهند.

Audio Sauna

آیا شما تا به‌حال آرزوی تبدیل‌شدن به یک نوازنده یا دی‌جی معروف را داشته‌اید؟ AudioSauna اپلیکیشنی است که شما را در راستای این هدف کمک می‌نماید. در این اپلیکیشن با ایستگاه کاری کاملاً صوتی و با رابط کاربری ساده آن از طریق دو ترکیب کننده صدا، نمونه‌بردار و افکت‌ها می‌توانید آهنگ مورد نظر خود را به سادگی بسازید.

Mint

اپلیکیشنی مشهور در کروم بوک برای انجام امور مالی می‌باشد. درنتیجه می‌توانید تمامی امور مالی خود را در یک مکان مدیریت کنید. این اپلیکیشن قادر است تمامی حساب‌های بانکی، اعتباری، بازنشستگی و قرض‌های شما را ردیابی کند. سپس معامله‌های شما را برای مشاهده اینکه در کجا بیشترین مصرف و در کجا نیاز به ذخیره‌سازی دارید را طبقه‌بندی می‌کند. اپلیکیشن Mint تمامی دستگاه‌های شما را همسان‌سازی کرده و بودجه‌ها, اهداف و یادآوری مالیات را به صورت سفارشی تنظیم می‌کند.

Marvel Comics

Marvel Comics اپلیکیشنی برای کروم‌بوک می‌باشد که به شما اجازه خرید و مطالعه هزاران کتاب کمدی دیجیتال را می‌دهد. همچنین اگر کمیک‌بوک‌های خود را از طریق اپلیکیشن موجود در iPad،iPhone یا iPod Touch خریداری کرده باشید، می‌توانید در زمانی که آنلاین هستید با استفاده از کروم‌بوک‌تان به آنها دسترسی داشته باشید.

Feedly

اپلیکیشن Feedly راهی بسیار ساده برای آگاهی از عناوین اصلی خبر و پیگیری وبلاگ‌های مورد علاقه‌تان را فراهم کرده است تا  از رفتن به تمامی وب‌سایت‌های رسانه‌های خبری مورد علاقه‌تان برای آگاهی از اخبار روزانه اجتناب کنید. موضوعات و وبلاگ‌های محبوب خود را برای دریافت اطلاعاتی که می‌خواهید در اپلیکیشن Feedly اضافه شود، در اکانت خود اضافه کنید تا اطلاعات دلخواهتان به صورت یکجا در اختیار شما قرار گیرد. همچنین کاربران برای بروز رسانی سریع‌تر و جستجوی پیشرفته می‌توانند حساب خود را ارتقاء دهند.

Spotufy:

اپلیکیشن Spotufy یکی از بهترین روش‌های پیدا‌کردن آهنگ می‌باشد و شما می‌توانید علاوه بر گوش‌دادن به آهنگ‌ها، آنها را از طریق وب‌پلیر Spotify به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن کار را برای ثبت‌نام در سرویس، جستجو و پیدا‌کردن آهنگ، ساختن لیست پخش و دنبال‌کردن هنرمندان و دوستان آسان نموده است. بعلاوه، شما به آسانی می‌توانید از طریق Facebook، Twitter، وبلاگ خودتان و ایمیل، آهنگ مورد علاقه‌تان را به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن به همراه سرویس تبلیغاتی به صورت رایگان باقی می‌ماند؛ اما برای داشتن سرویس بدون تبلیغات و غیرمحدود باید هر ماه هزینه‌ای را پرداخت کنید.

HootSuite

یک حساب کاربری رایگان با HootSuite، به شما اجازه مدیریت تا 5 پروفایل اجتماعی با یک سرویس را می‌دهد. پس شما می‌توانید شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مختلف همچون Twitter، Facebook، Google+، Linkedln، FourSquare، WordPress و Mixi را به صورت یکجا وزیر یک سقف مدیریت کنید. با اضافه‌کردن ستون‌هایی به صفحه اصلی قادر خواهید بود تمام جریان‌ها را در یک نگاه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید صفحه توییتر خود را دنبال کنید یا توییت‌های دیگر را به اشتراک بگذارید و تجزیه تحلیل مربوط به پلت‌فرم اجتماعی خود را مشاهده کنید.

Wunderlist

شما می‌توانید اقلام لیست انجام کار خود را مستقیماً از اپلیکیشن Wunderlist مدیریت کنید. آیتم‌های جدید را با تایپ‌کردن در اپلیکیشن وارد می‌کنید و سپس یک یادداشت صوتی برای ورود انتخاب کنید. اقلام لیست انجام کار شما در سیستم ابری ذخیره می‌شود و این بدین معناست که این لیست در تمامی ابزار‌های شما به نمایش در خواهد آمد. این اپلیکیشن تمامی تغییرات را به محض وصل‌شدن به اینترنت همسان‌سازی می‌کند پس Wunderlist قادر خواهد بود به صورت آفلاین نیز به فعالیت خود ادامه دهد؛ سپس تمامی آپدیت‌ها را به اپلیکیشن‌های iOS و اندروید ارسال می‌کند.

WeVideo

اپلیکیشن WeVideo شامل 5GB فضا برای ذخیره ویدئو و دارای قابلیت استفاده آنلاین برای ویرایش، ساختن و تولید یک ویدئو جدید می‌باشد. شما می‌توانید از ویدئوی که توسط وب‌کم کروم‌بوک‌تان فیلمبرداری شده  یا از ویدئو‌های ذخیره شده در شبکه‌های اجتماعی یا یک سرویس وب مثل Instagram، Flicker، Facebook، Dropbox، Picasa و SkyDriveاستفاده کنید. دارندگان حساب‌های پریمیوم تنها با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانند از مزایای ویژه آن استفاده نمایند. تفاوت این نوع حساب‌ با حساب‌های معمولی، فضای بیشتر آن برای ذخیره‌سازی و کیفیت بالاتر برای نقل و انتقال فایل و دیگر مزایا می‌باشد.

Pocket

زمان‌های از روز که به اینترنت دسترسی نداریم، داشتن محلی برای خواندن مقالات ذخیره‌ شده بسیار ایده آل است. اپلیکیشن Pocket به شما اجازه ذخیره‌کردن مقالات برای خواندن آفلاین آنها را می‌دهد و سپس مطالب را با فرمتی زیبا و خوانا به نمایش می‌گذارد. با متصل‌شدن به اینترنت، تمامی فعالیت‌های شما در سیستم ابری همسان‌سازی می‌شود و تمامی مقالات خوانده نشده شما در دستگاه‌های مختلف مدیریت می‌شود.

Quick Note

سریع‌ترین روش برای نوت‌برداری در کروم، استفاده از اپلیکیشن Quick Note می‌باشد. به خصوص مواقعی که قلم و کاغذ دور از دسترس شما است، بسیار مفید می‌باشد. با Quick Note می‌توانید متن‌های موردنظر خود را مستقیماً از وب‌سایت‌های مختلف به اپلیکیشن منتقل کنید. تمامی اطلاعات شما به سیستم ابری انتقال داده می‌شود. پس می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن مخصوص iOS، Android و اپلیکیشن جدید OS X به آن دسترسی داشته باشید.

Google Hangouts

اپلیکیشن Hangouts راهی مناسب برای انتقال‌دادن چت از مرورگرتان به صفحه دسکتاپ می‌باشد. شما می‌توانید به کمک این اپلیکیشن با دوستان خود ارتباط ویدئویی برقرار کنید، برای آنها شکلک ارسال کنید یا اینکه تمامی دوستان خود را در یک چت گروهی قرار دهید. بهترین ویژگی آن، همسان‌سازی چت‌ها در تمامی دستگاه‌های شما می‌باشد که موجب می‌شود در هرجایی که هستید قادر به خواندن مکالمه‌های خود با دوستان‌تان ‌باشید و با دریافت پیامی جدید، توسط اپلیکیشن خبردار خواهید شد.

Any.Do

با کمک اپلیکیشن Any.do می‌توانید بر امور خود از جمله آنهایی که باید امروز انجام دهید، یا آنهایی که می‌توانید انجام آن را تا فردا به تأخیر بیاندازید و یا آنهایی که حتما باید تا پایان این هفته انجام دهید، مسلط باشید. قابلیت بررسی روزانه کار در این اپلیکیشن، موجب می‌شود که چیزی از لیست شما فراموش نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات