آیا گوگل درصدد عرضه‌ی مرورگر کروم برای ویندوزفون 8 است؟

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
یقینا یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران اکوسیستم ویندوزفون، عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل به‌ دلیل ممانعت این کمپانی از تخصیص منابع به منظور توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای این سیستم‌عامل است. یکی از عمده‌ترین دلایل، فقدان کاربران کافی برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها در پلتفرم ویندوزفون است. اما گویا شرایط در حال تغییر است و با افزایش کاربران ویندوزفون، گوگل نیز در نظر دارد تا در اولین قدم، مرورگر کروم را راهی ویندوزفون کند.
تبلیغات

اولین قدم در پروسه‌ی توسعه‌ی چنین اپلیکیشنی، امکان‌سنجی برای تحقق این امر است. یکی از مهندسان گوگل با نام کارلوس‌پیزانو، تیکتی را در پروژه‌ی کرومیوم گشوده است تا از طریق آن توسعه‌دهندگان امکان توسعه‌ی مرورگر کروم را برای ویندوزفون بررسی نمایند. پیزانو در این تیکت توضیحاتی داده است:

با توجه به اینکه مرورگر کروم برای محیط متروی ویندوز 8 توسعه داده شده است، امید است تا بخشی از کدهای مورد استفاده در این مرورگر، قادر به یاری توسعه‌دهندگان در پروسه‌ی توسعه‌ی ویندوزفون 8 نیز باشد.

این تیکت در آبان ماه سال 1391 در فروم پروژه‌ی کرومیوم گشوده شد، اما فعالیتی در آن به ثبت نرسیده بود تا اینکه دو روز پیش مسئولیت بررسی این تیکت به توسعه‌دهنده‌ی با نام dxie سپرده شد.

هرچند این مساله نشان‌دهنده‌ی آغاز توسعه‌ی مرورگر کروم برای ویندوزفون نیست، اما نشان دهنده‌ی توجه تیم توسعه‌دهنده‌ی کرومیوم به مساله است، چراکه یکی از اعضای تیم مسئولیت بررسی آن را برعهده گرفته است. یکی دیگر از مسائلی که می‌توان آن را به یکی از عمده‌ترین مشکلات توسعه‌ی مرورگرها برای ویندوزفون عنوان کرد، عدم تمایل مایکروسافت به وجود مرورگرهایی است که از موتور رندر اینترنت‌اکسپلورر استفاده نمی‌کنند. در صورت تغییر موتورو رندر کروم برای نسخه‌ی ویندوزفون، برخی از قسمت‌های بنیادی این مرورگر باید کلا تغییر کند که پروسه‌ی توسعه‌ی مرورگر کروم برا ویندوزفون را بیش از پیش پیچیده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات