در اولین کنفرانس سونی موبایل در ایران از اکسپریا Z2 و دیگر ابزارهای موبایل جدید این شرکت رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
مطالعه 10 دقیقه
امروز بخش موبایل سونی برای اولین بار در ایران کنفرانس معرفی محصول برگزار کرد و تنها پس از یک هفته از معرفی جهانی تلفن‌های Xperia Z2 و M2 و همچنین تبلت Xperia Z2 Tablet، این محصولات را در ایران رونمایی کرد. در ادامه گزارش زومیت از کنفرانس معرفی محصولات جدید سونی در شاخه موبایل را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

سونی موبایل، امروز در مراسمی که با حضور اصحاب رسانه و برخی از مدیران شرکت سونی در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، محصولات جدید این شرکت را رونمایی کرد و یک کارگاه آموزشی برای آشنایی با قابلیت‌های آن‌ها برپا کرد. پیش از این سونی کنفرانس‌های معرفی محصول خود را در کشور امارات و با حضور رسانه‌های مختلف خاورمیانه و افریقا برگزار می‌کرد اما این بار تصمیم گرفته تا در ایران این مراسم را برگزار کند.

مراسم با معرفی کوتاه ساناز کوشا، مدیر بازاریابی سونی موبایل در ایران آغاز شد و سپس با معرفی عزت کتانه، مدیر بازرگانی سونی موبایل در خاورمیانه و آفریقا ادامه یافت. مدیر بازرگانی سونی موبایل در ابتدای مراسم به اهمیت بازار ایران برای سونی اشاره کرد و گفت که سونی کنفرانس معرفی محصولات خود را در خاورمیانه ابتدا در ایران برگزار نموده و سپس در مناطق دیگر برپا خواهد کرد. او اشاره کرد که به عنوان مثال مراسم معرفی این محصولات در کشور امارات ۱۰ روز دیگر برگزار خواهد شد.

sony event 03

عزت کتانه در ابتدای صحبت‌های خود از بازار رو به رشد تلفن‌های هوشمند و ابزارهای موبایل سخن به میان آورد و اعلام کرد که این بازار در دنیا رشد ۲۵ درصدی و در خاورمیانه رشد ۶۱ درصدی را شاهد بوده است. رشد بازار تلفن‌های هوشمند در کشور نیز حدود ۴۰ درصد اعلام شد. او در ادامه گفت:

 سال گذشته برای ما سال موفقی بود و ما می‌خواهیم در سال ۲۰۱۴ به روند رو به رشد خود شتاب بیشتری بخشیم. به همین دلیل و با تکیه بر تخصص و فناوری طراحی و مهندسی سونی، محصولاتی را به مصرف‌کنندگان ارائه خواهیم کرد که تنها سونی قادر به ارائۀ آنها است. دو عضو جدید افزوده شده به سری محصولات ممتاز Z یعنی Xperia Z2 و Xperia Z2 Tablet، با تلفیق بهترین‌های فناوری و محتوای سونی تعریف جدیدی را برای محصولات ممتاز ارائه کرده و استانداردهای جدیدی را برای بازار تلفن هوشمند و تبلت وضع می‌کنند. علاوه بر این سونی موبایل با  Xperia M2 مشخصات و عملکردی برجسته و عالی را که تنها می‌توان در تلفن‌های هوشمند ممتاز یافت، به مخاطبینی جدید در ردۀ قیمتی متوسط، ارائه می‌کند.

مدیر بخش بازرگانی سونی موبایل افزود:

علاوه بر محصولات یاد شده ما نخستین وسیلۀ جانبی مبتنی بر تجربۀ کاربری SmartWear را معرفی می‌کنیم. این محصول  SmartBand نامیده می‌شود، هستۀ Core آن فراتر از ابزاری برای تناسب اندام بوده و تجربه‌های رنگارنگ و سرگرم‌کننده‌ای را به زندگی کاربران می‌افزاید. سرگرمی بخشی از خصلت سونی است. این فرهنگ ما است.

 او سپس به موفقیت تلفن اکسپریا Z1 در بازار جهانی و بازار کشور اشاره کرد و دلیل آن را استراتژی بسیار خوب سونی دانست. عزت کتانه معتقد است که دلیل موفقیت سونی در تلفن Xperia Z1 استفاده از دانش و تکنولوژی تمام بخش‌های سونی در یک محصول است. او به عنوان مثال به مشارکت بخش براویا سونی در صفحه نمایش و بخش سایبرشات برای دوربین اشاره کرد و گفت: «ما همین استراتژی را برای اکسپریا Z2 نیز دنبال خواهیم کرد و این بار برای تولید محصولات جدید خود، از دانش بخش‌های بیشتری استفاده کرده‌ایم». او گفت این بار نه‌تنها بخش‌های براویا و سایبرشات در طراحی اکسپریا Z2 مشارکت داشته‌اند، بلکه بخش صوتی این شرکت نیز وارد عمل شده تا کیفیت صدا و قابلیت‌های ضبط صدا در محصولات جدید سونی بهبود یابد. کتانه گفت که اکثر تولیدکنندگان تلفن هوشمند تنها به کیفیت دوربین و صفحه نمایش بسنده می‌کنند، اما سونی نه تنها این دو مورد را به خوبی در نظر گرفته بلکه به عنوان اولین کمپانی،‌ سعی کرده تا قابلیت‌های مرتبط با صدا را نیز در تلفن هوشمند خود بهبود بخشد. او همچنین گفت که بخش موبایل سونی با بخش سرگرمی و پلی‌استیشن این شرکت نیز ارتباط قوی‌تری را ایجاد کرده است که در ادامه به این موضوعات خواهد پرداخت.

در ادامۀ این مراسم کارگاه آموزشی آشنایی با توانمندی‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر Xperia Z2، Xperia Z2 Tablet، Xperia M2 و SmartBand SWR10 برگزار شد و حاضرین با امکانات این دستگاه‌ها از نزدیک آشنا شدند.

تلفن هوشمند اکسپریا Z2

sony event 04

عزت کتانه در ابتدای صحبت خود به استراتژی سونی مبنی بر ارایه دو پرچمدار در هر سال اشاره کرد و گفت این اقدام باعث می‌شود تا پرچمدار سونی همواره از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره برده و محصول بروزتری را در اختیار کاربران قرار دهد. او در ادامه به قابلیت ضد آب بودن Xperia Z2 اشاره کرد و گفت این تلفن بالاترین سطح مقاوت در برابر نفوذ آب را در بین تلفن‌های هوشمند ضد آب دارا است. عزت کتانه سپس به فناوری‌های دوربین عکس‌برداری و فیلم‌برداری، صفحۀ نمایش IPS LCD که از فناوری اختصاصی TRILUMINOS سونی پشتیبانی می‌کند اشاره کرد و گفت که سونی‏ برای این موبایل از فناوری جدید Live Colour LED استفاده نموده که موجب نمایش رنگ‌های طبیعی‌تر و زنده‌تر می‌شود او سپس به  نخستین فناوری حذف نویز دیجیتالی در یک تلفن هوشمند و طراحی نمادین OmniBalance که اولین بار در اکسپریا Z معرفی شد و در دو تلفن بعدی نیز با اعمال تغییرات بکار برده شد، اشاره کرد.

sony event 02

از جمله موارد جالبی که در باره Xperia Z2 به آن‌ها اشاره شد و به زودی در مقاله نگاه نزدیک زومیت از محصول به طور کامل به آن خواهیم پرداخت، قابلیت‌های نرم‌افزاری خاصی است که سونی برای نرم‌افزار دوربین در نظر گرفته است. یکی از بهترین این قابلیت‌ها، امکان عمق بخشیدن به سوژه عکاسی از طریق مات کردن تصویر پس زمینه است. اکسپریا Z2 همچنین قادر به ضبط ویدیو با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه است که امکان ساخت تصاویر حرکت‌ آهسته را میسر می‌کند.

در ادامه مراسم به قابلیت‌های تصویربرداری در Z2 اشاره شد و از قابلیت‌های ضبط ویدیو در رزولوشن 4K و لرزش‎‌گیر دیجیتال SteadyShot‎ که موجب کاهش تاثیر لرزش دست بر روی فیلم و عکس‌برداری می‌شود، سخن گفته شد.

تبلت Xperia Z2 Tablet

از اکسپریا Z2 تبلت به عنوان نازک‌ترین و سبک‌ترین تبلت ضد آب در جهان یاد شد.

تبلت اکسپریا Z2 بسیاری از قابلیت‌های معرفی شده در اکسپریا Z2 را دارا است. به عنوان مثال صفحه نمایش این تبلت از نوع IPS LCD که از فناوری‌های TRILUMINOS  و Live Colour LED پشتیبانی می‌کند و همچنین فناوری حذف نویز دیجیتالی صدا را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

sony event 05

این تبلت در زمان عرضه به منظور ارتقاء تجربۀ فیلم و بازی، با تعدادی از لوازم جانبی نوآورانه از داک استند اسپیکر که از طریق بلوتوث و NFC به تبلت یا تلفن هوشمند متصل می‌شود و پخش صدا از طریق بلندگوهای قوی‌ داخلی را میسر می‌کند. از دیگر لوازم جانبی معرفی شده در تبلت جدید سونی می‌توان به پد شارژر مغناطیسی مدل BSC10 و کنترل از راه دور  مدل BRH10 به همراه قابلیت مشابه هدفون‌ها اشاره کرد. جالب است بدانید که سونی در تبلت ۱۰ اینچی Xperia Z2 Tablet امکان برقراری تماس تلفنی را میسر کرده است و کاربر می‌تواند از طریق اتصال هدفون به این دستگاه، مکالمه تلفنی را تجربه کند. همچنین امکان استفاده از هدفون بلوتوث BRH10 نیز برای مکالمه تلفنی از طریق تبلت یا تلفن وجود دارد. در نگاه نزدیک زومیت به تبلت Xperia Z2 Tablet بیشتر به شرح این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت.

Xperia M2

محصول دیگری که امروز در کارگاه آموزشی سونی معرفی گردید، تلفن میان رده Xperia M2 است که از زبان طراحی پرچمداران سری Z این شرکت بهره می‌برد اما با سخت‌افزار ضعیفت‌تر و قیمت‌ارزان‌تری روانه بازار خواهد شد. سونی این محصول را برای افرادی تولید کرده که قادر به خرید پرچمداران این شرکت نیستند اما می‌خواهند از طراحی سونی بهره ببرند.  این تلفن از دوربین ۸ مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS‎، یک صفحه‌ی نمایش 4.8 اینچی با رزولوشن qHD، پردازنده‌ی چهارهسته‌ای با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتزی، دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب و یک باتری 2,300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اکسپریا M2 همچنین از شبکه‌های مخابراتی LTE ‌پشتیبانی می‌کند.  

تجربۀ کاربری SmartWear-‏ SmartBand SWR10 و برنامۀ جدید Lifelog

SmartBand SWR10 که نخستین بار در CES معرفی شد، اولین محصول مبتنی بر تجربۀ کاربری SmartWear است. این تجربۀ کاربری جدید بر سه ستون استوار شده است: «ثبت رویدادهای زندگی با Lifelog»، «فناوری پوشیدنی هوشمند» و «ابزارهای Life».

SmartWear تجربه‌های جدید و بی‌همتایی را به کاربران ارائه می‌کند که به چیزی فراتر از ردیابی سلامت و تناسب اندام می‌پردازد. برنامۀ جدید و نوآورانۀ  Lifelog سونی موبایل به محصولات مبتنی بر تجربۀ کاربری SmartWear متصل می‌شود و به شما اجازه می‌دهد گذشته‌تان را کاوش کنید، از حال لذت ببرید و به شما کمک می‌کند تا آیندۀتان را  تحت تأثیر قرار دهید.

sony event 06

در واقع دستبند هوشمند سونی به تلفن هوشمند متصل شده و از طریق برنامه مبتنی بر اندروید به شما اجازه می‌دهد بدون زحمت، زندگی روزمره خود را ثبت و ضبط کنید. به کمک این ابزار می‌توانید مکان‌های بازدید شده، موسیقی شنیده شده، بازی‌های انجام شده، کتاب‌های خوانده شده، گام‌های برداشته شده،‌کالری سوزانده شده و میزان خواب را ثبت کنید و آنها را به زیبایی در یک رابط کاربری جذاب مشاهده کنید. می‌توانید ببینید که چقدر فعال بوده‌اید، به چه جاهایی رفته‌اید، چه عکس‌هایی گرفته‌اید و چطور با دنیایتان در ارتباط بوده‌اید. Lifelog همچنین به شما کمک می‌کند اهدافی را تنظیم کنید، پیشرفتتان را در رسیدن به این اهداف پایش کنید و برای تصمیم‌گیری‌های آتی نیز به شما توصیه‌هایی ارائه می‌کند.

همۀ این محصولات از اردیبشت ماه ۱۳۹۳ و با گارانتی رسمی شرکت آرمان همراه آرین در بازار ایران عرضه خواهد شد. سونی قیمت Xperia Z2 را مشابه Z1 در زمان عرضه به بازار اعلام کرد.

sony event 10

در انتهای مراسم نیز بخش پرسش و پاسخ برگزار گردید و ما نیز این سوالات را مطرح نمودیم:

زومیت: سونی استراتژی جدیدی را برای ارایه پرچمداران در نظر گرفته و قرار است هر سال شاهد دو تلفن پرچمدار از سونی باشیم، آیا فکر نمی‌کنید که این اقدام باعث ناراحتی مشتریان قدیمی شما می‌شود؟ چراکه مشتریان برندهای دیگر مطمئن هستند که اگر تلفن پرچمدار آن شرکت‌ها را خریداری کنند برای مدت یک سال، تلفن آن‌ها،‌ بهترین آن برند خواهد بود.

عزت کتانه: من اینطور فکر نمی‌کنم، اولا اسمارت‌فون‌ها و فناوری‌های پیرامون آن‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و یک سال زمان زیادی برای عرضه محصول جدید در این بازار است. از طرفی با این استراتژی سونی همواره جدیدترین فناوری‌ها را در محصول جدید خود بکار می‌گیرد و همچنین با سرعت بیشتری نسبت به توسعه و بهبود محصول خود اقدام می کند. در نهایت محصول جدید تبلیغات مختلف را به همراه دارد و کاربران خوشحال خواهند شد اگر تبلیغ برندی که محصول آن را خریداری کرده‌اند را در خیابان و جاهای مختلف مشاهده کنند یا اینکه بداند آن شرکت از فناوری جدید و خاصی در تلفن جدید خود استفاده کرده است.

زومیت: آیا پرچمدار بعدی سونی نیز از همین طراحی OmniBalance که اولین بار در Xperia Z معرفی گردید، بهره خواهد برد یا سونی از طراحی جدیدی در آن استفاده خواهد کرد؟

عزت کتانه: برای پاسخ به این پرسش هنوز خیلی زود است. آنچه برای ما مهم است آن است که وقتی یک تلفن سری اکسپریا از دور دیده شود، کاربر بلافاصله متوجه شود که این یک محصول سونی است. ما زبان طراحی خاص خود را داریم و این در حالی است که اگر به مراکز فروش تلفن‌های همراه بروید اغلب محصولات برندهای دیگر شبیه به هم هستند. این موضوع برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. اما با این وجود ما مدام در حال بهبود طراحی محصول خود هستیم و شاید از طراحی کاملا متفاوتی در محصول بعدی استفاده کنیم.

زومیت: آیا سونی تلفن ویندوز فونی تولید خواهد کرد؟

عزت کتانه: ما در حال حاضر بر روی پلتفرم اندروید کار می‌کنیم. اما هیچ تعهدی نداریم که روی سیستم‌عامل دیگری کار نکنیم. با این حال هنوز ویندوز فون آنطور که باید و شاید محبوب نشده است و تنها در چند منطقه از دنیا فروش خوبی را تجربه می‌کند. شاید تا زمانی که مطمئن نشویم این پلتفرم سودآورد خواهد بود به سمت استفاده از آن حرکت نکنیم، اما هیچ محدودیتی برای تولید یک تلفن ویندوز فونی نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات