تحقیقات نشان می‌دهد، ویندوزفون پرشتاب‌ترین اکوسیستم موجود از نظر رشد در دنیای ابزار‌های‌هوشمند است

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
شاید این روزها تصور اینکه سیستم‌عامل ویندوزفون به اکوسیستم غالب ابزار‌های قابل حمل تبدیل شود، کاملا دور از ذهن به‌نظر برسد. شاید علت این امر سهم پایین این پلتفرم در آخرین برآوردی باشد که در این مورد به انجام رسیده است و نشان‌دهنده‌ی حاکمیت اندروید و iOS بر دنیای پلتفرم‌های ابزار‌ها قابل حمل دارد. اما نکته‌ای که در این بین اهمیت دارد، رشد سریع و نرخ بالای افزایش استفاده از ویندوزفون است.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط Mobile Trends به انتشار رسیده است، اندروید در حال حاضر با در دست داشتن 70 از سهم ابزارهای‌هوشمند در بازار 12 کشور برجسته‌ی جهان، به حاکمیت بلامنازع خود ادامه می‌دهد. iOS نیز در حدود 22 درصد از سهم باقی مانده را به خود اختصاص داده است. مابقی بازار متعلق به سایر پلتفرم‌ها است که می‌توان از جمله‌ی آن به ویندوزفون، بلک‌بری و سایر پلتفرم‌ها اشاره کرد.

اما گزارش منتشر شده حاوی اطلاعات دیگری است که به برخی تحولات در دنیای موبایل اشاره دارد. براساس این گزارش پس از عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند پرفروشی چون لومیا 520 و لومیا 620 که کاربران علاقمند به خرید تلفن‌هوشمند با بودجه‌ی اندک را نشانه گرفته بود، شرایط بازار تا حدودی به نفع مایکروسافت تغییر پیدا کرده است. ویندزفون موفق شده است تا بخشی از کاربران سیمبین را به خود جذب کند، در حالی که به دلیل قیمت پایین و همچنین قابلیت‌های بالای این تلفن‌های‌هوشمند در برابر نمونه‌های اندرویدی، کاربرانی از محصولات رده پایین اندروید نیز به سوی ویندوزفون متمایل شده‌اند.

مطمئنا وجود تلفن‌های‌هوشمندی نظیر لومیا 520 یکی از نقاط قوت اکوسیستم ویندوزفون است، چراکه کاربران با خرید این تلفن‌های‌هوشمند قادر خواهند بود تا آن را به جدیدترین نسخه‌ی ویندوزفون بروزرسانی نمایند، ازاین‌رو ردموندی‌ها امیدوارند تا در سال 2014 نیز با این حربه کاربران بیشتری را جذب نمایند. هرچند نوکیا نیز با معرفی تلفن‌هوشمند ارزان‌قیمت اندرویدی خود به‌عنوان رقیبی در بازار حاضر شده است، اما بروزرسانی مهم‌ترین امر در نظر کاربران است که اقبال به ویندوزفون را بیشتر می‌کند.

ویندوزفون با سرعت بسیار خوبی در حال گسترش حکمرانی خود در دنیای ابزار‌های قابل حمل است و در صورتی که ردموندی‌ها با اتخاذ سیاست‌های مناسب و ارائه‌ی امکانات کاربردی به رشد اکوسیستم خود شتاب دهند، شاهد افزایش استفاده از این پلتفرم و در نتیجه افزایش اپلیکیشن‌ها به طبع آن خواهیم بود که نهایتا به نفع مایکروسافت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات