مایکروسافت گزینه‌های جانشینی استیو بالمر را از 40 به 5 نفر کاهش داد

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
رویترز گزارش کرده که مایکروسافت از بین 40 کاندیدای جانشینی استیو بالمر، 5 نفر را انتخاب نموده تا طی روزهای آینده از بین آن‌ها یکی را برای سمت مدیریت عامل این مجموعه برگزیند. در این بین نام استفن الوپ مدیرعامل سابق نوکیا و الن مولالی مدیرعامل فعلی فورد به چشم می‌خورد.
تبلیغات

براساس گزارش رویترز، هیئت مدیره مایکروسافت سخت در تلاش است تا هر چه سریعتر جانشین بالمر را معرفی کند. ابتدا 40 نفر کاندیدا برای سمت مدیریت عامل مایکروسافت به هیئت مدیره این شرکت پیشنهاد داده شدند که در نهایت 5 نفر از آن‌ها از فیلترهای اولیه رد شدند. در بین 5 کاندیدای باقی مانده برای کسب سمت مدیریت عامل مایکروسافت نام استفن الوپ، مدیرعامل سابق نوکیا که تا سال 2010 خود به عنوان مدیر بخش نرم‌افزارهای تجاری در خود مایکروسافت مشغول به کار بود نیز به چشم می‌خورد. او که پس از تصاحب 7.2 میلیارد دلاری نوکیا توسط مایکروسافت حالا مجددا به عنوان کارمند مایکروسافت شناخته می‌شود یکی از شانس‌های جانشینی بالمر به شمار می‌رود.

گزینه دیگری که رویترز به آن اشاره کرده «الن مولالی» مدیرعامل فعلی شرکت فورد است. او یکی از مدیران موفق حال حاضر دنیا به شمار می‌رود که توانست در سال 2009 شرکت فورد را از بحران اقتصادی شدید نجات دهد و شرکت را احیا کند.

به جز استفن الوپ گزینه دیگری که از درون مایکروسافت برای جانشینی بالمر انتخاب شده، ساتایا نادلا است. که بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت را مدیریت می‌کند. نادلا از سال 1992 در مایکروسافت مشغول به کار بوده و سرویس‌های مختلفی را مدیریت کرده است. بخش سرویس‌های ابری که در حال حاضر تحت کنترل او هدایت می‌شود یکی از پرسودترین بخش‌های مایکروسافت به شمار می‌رود.

گزینه دیگری که هیئت مدیره مایکروسافت جزو 5 کاندیدای باقی مانده جانشینی بالمر در نظر گرفته، تونی بیتس، مدیرعامل سابق اسکایپ است، سرویسی که مایکروسافت بابت تصاحب آن مبلغی در حدود 8 میلیارد دلار را هزینه کرد. او در حال حاضر مدیر بخش توسعه تجارت و استراتژی مایکروسافت است.

رویترز در مورد کاندیدای بعدی هنوز اطلاعی ندارد اما می‌داند که یک نفر به جزء 4 نفر نامبرده شده برای کسب سمت مدیریت عامل مایکروسافت وجود دارد.

حال باید منتظر ماند و دید بیل گیتس و یارانش چه کسی را برای هدایت مایکروسافت انتخاب خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات