سامسونگ، کمپانی Novaled تولیدکننده پنل‌های OLED را به ارزش 347 میلیون دلار خرید

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ یک تولیدکننده پنل‌های OLED با نام Novaled را به قیمت 347 میلیون دلار از آن خود کرد تا به این شرکت کره‌ای در زمینه تولید بیشتر صفحه‌های نمایش OLED کمک کند. امروزه  تلویزیون‌های هوشمند و تلفن‌های بسیاری به پنل‌های OLED تجهیز می‌شوند.
تبلیغات

روز به روز بر تعداد ابزارهای مجهز به صفحه نمایش OLED افزوده می‌شود و به زودی تلویزیون‌های بیشتری نیز به این نوع از صفحه‌های نمایش مجهز می‌شوند. با توجه به رشد بازار، سامسونگ تصمیم گرفته تا یک کمپانی فعال در زمینه تولید پنل‌های OLED را تحت تصرف خود قرار دهد تا بتواند ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

توافق بین سامسونگ الکترونیکس با Novaled حدود 260 میلیون یورو معادل 347 میلیون دلار بوده است. البته سامسونگ کل این مجموعه را خریداری نکرده و با پرداخت این مبلغ، 40 درصد از آن را تحت کنترل خود گرفته است. پیش از این قرارداد، سامسونگ صاحب 10 درصد از تجارت Novaled بوده و به این ترتیب در حال حاضر 50 درصد از سهام کل این شرکت را در اختیار دارد.

سامسونگ اخیرا تلویزیون 55 اینچ OLED خود را روانه بازار کرد و پیش از آن نیز بسیاری از محصولات خانواده گلکسی این شرکت به پنل‌های OLED مجهز شده بودند با افزایش تقاضا برای این گونه ابزارها، سامسونگ تصمیم به گسترش تجارت تولید OLED ها گرفته است. در حال حاضر قیمت تلویزیون OLED در سایز 55 اینچ حدود 13 هزار دلار است، اما شاید اگر تولید انبوه این پنل‌ها آغاز شود، قیمت آنها نیز کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات