تغییر سازماندهی در مایکروسافت: بخش‌های ویندوز و ویندوز فون یکی می‌شوند

دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش AllThingsD، مایکروسافت از ابتدای ماه آینده میلادی یعنی از اول ژولای 2013 قصد دارد تا بخش‌های ویندوز فون و ویندوز را یکی کرده و تمرکز ویژه‌ای را برروی ابزارها و محصولات داشته باشد. بخش جدید قرار است با مدیریت مستقیم استیو بالمر هدایت شود. گفته می‌شود این تغییرات اساسی در سازماندهی مایکروسافت، موجب نگرانی مدیران رده بالای این شرکت شده است.
تبلیغات

یک منبع از درون مایکروسافت به AllThingsD گزارش کرده که این اولین بار است که مایکروسافت تغییرات بنیادی اینچنین را در دپارتمان‌های مهم خود تجربه می‌کند.

در این گزارش آماده که هدف بالمر این است که شرکت را به 4 بخش کلی تقسیم کند:

  • تجارت حرفه‌ای مربوط به شرکت‌ها
  • سخت افزار
  • اپلیکیشن و سرویس‌ها
  • سیستم عامل

پیش‌تر خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام نموده که احتمالا گروه مربوط به سیستم‌عامل‌های مایکروسافت که تحت مدیریت تری میرسون (ویندوز فون) و جولی مرسون-گرین (ویندوز) هستند، با یکدیگر ترکیب خواهند شد.

گفته می‌شود این اقدام مایکروسافت برای ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین دو سیستم عامل ویندوز و ویندوز فون صورت می‌پذیرد، تا امکانات بین دو سیستم‌عامل نزدیک‌تر شده و ارتباط بهتری بین آنها برقرار گردد. مایکروسافت سال گذشته توانست هسته بین ویندوز فون و ویندوز 8 را یکی کند تا توسعه دهندگان نرم افزاری به آسانی قادر به تبدیل نرم افزارهای خود برای هر دو پلتفرم شوند، اما نتیجه نهایی آنطور که انتظار می‌رفت، نشد و تعداد نرم افزارهای مشترک بین این دو سیستم‌عامل زیاد نشدند.

مایکروسافت چهارشنبه این هفته کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان خود را آغاز می‌کند و انتظار می‌رود در آن از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز 8.1 با قابلیت‌های جدید و بهبودهای نرم افزاری پرده بردارد. همچنین گفته می‌شود امکان معرفی تبلت 7 یا 8 اینچی سرفیس نیز وجود دارد.

استیو بالمر مدیرعامل 57 ساله مایکروسافت از سال 2000 جانشین بیل گیتس –یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت- شد. او در سال 2008 تغییرات اساسی را در تیم ویندوز ایجاد کرد تا محصول موفقی همچون ویندوز 7 منتشر گردد. اما او اجازه داد تا مدیر ارشد و موفق بخش ویندوز، استیون سینوفسکی تنها دو هفته پس از انتشار رسمی ویندوز 8، شرکت را ترک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات