گوگل در طی کنفرانس خود یک آپدیت برای سرویس گوگل پلی برای مکان‌یابی، ورود به گوگل پلاس و پیام‌رسانی ابری را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل در نشست سالانه‌ی خود اعلام کرد محیط تازه‌ای برای توسعه‌دهندگان اندروید تدارک دیده است که Android Studio نام دارد. گرچه این کمپانی هنوز اطلاعات بیشتری پیرامون تغییرات صورت گرفته اعلام نکرده است، اما از قراین و شواهد این طور برمی‌آید که آن‌ها توجه ویژه‌ای به ابزارهای چند لایه دارند که می‌تواند برای انواع دستگاه‌ها و تبلت‌ها مفید فایده باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رئیس بخش اندروید یعنی «هوگو بارا»، در خلال کنفرانس بر روی صحنه آمد و جدید ترین API‌های مربوط به اندروید را معرفی کرد که می‌توان به قابلیت‌های بسیار تاثیرگذار برای بازی و همچنین مکان‌یابی، سرویس پیام‌رسانی ابری و ورود به گوگل پلاس اشاره کرد.

سیستم مکان‌یابی جدید، دارای ویژگی‌های جالبی است که برای نمونه می‌توان به:

- صرفه‌جویی در مصرف انرژی هنگام کار با GPS

- تعیین محدوده جغرافیایی

- سیستم جالب استفاده از شتاب سنج دستگاه، برای تعیین اینکه صاحب آن در حال پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و یا اتومبیل‌رانی می‌باشد.

اشاره کرد.

قابلیت پیام‌رسانی ابری، سال گذشته معرفی شد؛ اما از امسال این سیستم به صورت یکپارچه با گوگل‌پلی کار خواهد کرد. از اکنون می‌توان به صورت مستقیم پیامها را از طریق اپلیکیشن به سرورها فرستاد.

قابلیت جدید دیگر، ورود به گوگل پلاس است؛ به گونه‌ای که زمانی که شما وارد حساب‌کاربری خود در این سرویس می‌شوید، دیگر نیازی نیست که برای انجام کارهای دیگر از قبیل دانلود نرم افزار و یا بازی‌کردن، مجددا وارد سیستم شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات