وزیر ارتباطات: امیدوارم مردم هفته آینده با خبر خوب لغو تحریم‌ها روبرو شوند

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید سرمایه گذار خارجی با امنیت خاطر اقدام به سرمایه گذاری در کشور کند، اعلام کرد که امیدوارم مردم هفته آینده با خبر خوب لغو تحریم‌ها روبرو شوند.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش الزامات اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان بیان کرد که رئیس جمهور اعتقاد دارد نباید فقط اقتصاد مقاومتی به عنوان یک پسوند در مطالب درج شود بلکه باید ۲۴ بند آن به صورت کامل در کشور اجرایی شود.

محمود واعظی در ایران همایش تاکید کرد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید ریشه‌ای اجرایی شود نه آنکه فقط به کار تبلیغاتی بپردازیم. او در این راستا معتقد است در اقتصاد دانش بنیان باید موضوعاتی از جمله محقق شدن رشد پویا، کاهش آسیب پذیری کشور، افزایش انعطاف پذیری، افزایش شفافیت سلامت اداری و مالی، افزایش عدالت اجتماعی، افزایش علوم دانش بنیان در اقتصاد، مردمی بودن مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی، برونزایی و افزایش درون گرایی در اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.

ICT پیشران توسعه کشورها است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره روند پیشرفت کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته توضیح داد:

ما معتقدیم ICT پیشران توسعه کشورها است. کشورهای توسعه یافته پیش از این در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدامات مناسبی را انجام داده و در شرایط فعلی به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند ما نیز باید با استفاده از تجربیات دیگران مسیرهای میانبر را طی کرده و اقدام به پیشرفت این حوزه در کشور کنیم.

فناوری ما وارداتی است و کمتر به تکنولوژی جدید تسلط داریم

محمود واعظی در این باره افزود که کشور نیازمند ارتقای مدیریت، افزایش مهارت، انتقال تکنولوژی، مشوق‌هایی برای جذب سرمایه است تا بتواند بر مشکلات خود فائق آید. در حال حاضر فارغ التحصیلان زیادی در کشور حضور دارند اما بسیاری از آنها مهارت ندارند. فناوری ما وارداتی است و کمتر به تکنولوژی جدید تسلط داریم. باید از مزیت پساتحریم استفاده مناسب کرده و با برنامه ریزی به توسعه اقتصادی کشور بپردازیم.

خبر خوب لغو تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش با اشاره به فرارسیدن زمان اجرای برجام گفت:

امیدوارم مردم هفته آینده با خبر خوب لغو تحریم‌ها روبرو شوند. باید روابط خارجی را به سمت فضایی ببریم که سرمایه گذار خارجی با امنیت خاطر اقدام به سرمایه گذاری در کشور کند. در کنار آن باید تکنولوژی‌های پیشرفته و همراه با دانش را به کشور بیاوریم. ایران باید برای صادرات محصولات خود به دنبال بازارهای جدید باشد. در این راستا باید تحقیق و توسعه را بومی کنیم و این زمانی بومی خواهد شد که از فرزندان آب و خاک استفاده شود.

به گفته واعظی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد است زیرساخت‌های ICT را در کشور توسعه داده و تمام بنگاه‌ها بتوانند با برنامه ریزی از این ابزار برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات