تماشا کنید: شلیک گلوله با کلاشینکف در زیر آب بصورت اسلوموشن

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
به لطف پیشرفت فناوری‌های مرتبط با تصویربرداری، این روزها می‌توان دید بهتری را نسبت به اتفاقاتی که سریع اتفاق می‌افتد، داشت. در ادامه نگاهی به فرآیند شلیک با اسلحه‌ی کلاشینکف در زیر آب خواهیم داشت که جزئیات آن با استفاده از قابلیت اسلوموشن به خوبی نمایش داده است.
تبلیغات

پیشرفت در فناوری‌های مرتبط با فیلمبرداری باعث شده تا بسیار از اتفاقاتی که پیرامون ما رخ می‌دهد، با مشاهده‌ی دوباره جلوه‌ی دیگری پیدا کند. امکان ثبت و نمایش تصاویر بصورت اسلوموشن این قابلیت را در اختیارمان قرار داده تا جزئیات زیر بسیاری از اتفاقاتی را که پیش از این ساده به نظر می‌رسید، با دقت بالایی دیده و کوچک‌ترین موارد را نیز در نظر داشته باشیم. این تصاویر پاسخ بسیاری از سوالاتی را که پیش‌تر برایمان مطرح بود، در دل خود جای داده است. در ادامه به بررسی شلیک گلوله از اسلحه‌ی کلاشینکف در زیر آب می‌پردازیم که موارد بسیار جالبی را با خود به همراه دارد.

اما چه چیزی در مورد شلیک با استفاده از اسلحه‌ی کلاشینکف جالب توجه است؟ در ظاهر شاید شلیک با این اسلحه بسیار معمول و بدون جذابیت به نظر برسد، اما نگاهی به ویدیوی تهیه شده بصورت اسلوموشن، حقایق بسیار جالب توجهی را نشان می‌دهد. همانطور که در ویدیو نیز مشاهده می‌کنید، شلیک یک گلوله زیر آب همچون ایجاد تونلی است که به سرعت باز شده و پس از عبور گلوله دوباره مسدود می‌شود.

با مشاهده‌ی چند باره‌ی ویدیو از زوایای مختلف می‌توان چندین حقیقت فیزیکی را در مورد شلیک گلوله به روشنی دید. همانطور که اشاره کردیم، پس از شلیک گلوله، عبور آن باعث می‌شود تا حباب‌های در اطراف مسیر طی شده توسط گلوله ایجاد شده و سپس این حباب‌ها به سرعت از بین بروند. اما چه دلیلی باعث ایجاد این حباب‌ها و از بین رفتن آن‌ها ثانیه‌هایی پس از گذر گلوله می‌شود؟ با کمی دقت می‌توان دید که حباب‌های ایجاد شده توسط گلوله، شفافیت بیشتری نیز دارند. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که حباب‌های مورد نظر به کریستال‌های شیشه‌ای شباهت دارند.

شاید شلیک گلوله در آب ساده به نظر برسد، اما مطالعه‌ی رفتار حباب‌های ایجاد شده به مسائل فیزیکی نظیر معادله‌ی برنولی و معادله‌ی ریلی-پرست منتهی می‌شود.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات