تماشا کنید: امکانات پهپادهای مبتنی بر تراشه‌ Snapdragon Flight کوالکام

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی کوالکام اعلام کرد که نسخه‌های ویژه ای از تراشه‌های خود را برای استفاده در پهپادها توسعه خواهد داد. حال این کمپانی ویدیویی را منتشر کرده که نشان دهنده‌ی وضعیت پهپادهایی است که در سال ۲۰۱۶ مبتنی بر تراشه‌های این کمپانی روانه‌ی بازار خواهند شد.
تبلیغات

همانطور که در زومیت خواندید، کوالکام در ابتدای سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که نسخه‌ی مخصوصی از تراشه‌های خود را برای استفاده از در پهپادها توسعه خواهد داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، تراشه‌های Snapdragon Flight هزینه‌ی ساخت پهپادها را کاهش داده و عمر باتری را نیز افزایش خواهد داد. همچنین باید به طیف گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های جدید نیز اشاره کرد که با به کار گرفتن تراشه‌های اسنپدراگون در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان پهپادها قرار می‌گیرد. کوالکام برای نمایش قابلیت‌های تراشه‌های سری اسنپدراگون فلایت، ویدیویی را منتشر کرده است. در این ویدیو می‌بینیم که پهپاد مورد نظر قادر است به راحتی موانع سر راه خود را پشت سر گذاشته و نقشه‌ای سه بعدی از محیط پیرامونش را با بهره‌گیری از سنسور‌های نصب شده روی پهپاد، ترسیم کند.

کوالکام اعلام کرده که در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 که از چند روز دیگر در لاس وگاس آغاز می‌شود، قابلیت‌های بیشتری از پهپادهای مجهز به اسنپدراگون فلایت را نمایش خواهد داد.

راج تالوری از کوالکام در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما اطمینان داریم که با استفاده از تراشه‌های کوالکام قیمت پهپادهای مجهز به دوربین‌ با قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K از ۱٫۲۰۰ دلار به کمتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. همچنین عمر باتری این پهپادها نیز از ۲۰ دقیقه به بیش از ۴۵ تا ۶۰ دقیقه افزایش می‌یابد. برخورداری از این ویژگی‌ها، کاربردهای جدیدی را پیش روی خریداران پهپادها قرار می‌دهد و می‌توان به جرات گفت که این گجت‌های دوست داشتنی از یک وسیله‌ی سرگرمی خارج شده و در سایر حوزه‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه‌ی پهپادهای هوشمندتر از پیش خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات